این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۳، شماره ۳، صفحات ۲۶۰-۲۶۶

عنوان فارسی نقش حمایت اجتماعی و کمال گرایی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری ومامایی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: یکی از اهداف مهم در بسیاری از پژوهش‌‌های تربیتی و روانشناسی بررسی عواملی است که موجب افزایش یا کاهش اشتیاق تحصیلی در دانشجویان می‌شود. ازاین‌رو هدف مطالعه حاضر بررسی نقش حمایت اجتماعی و کمال‌گرایی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی کرج بود. روش‌ها: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر کرج در سال تحصیلی 1398-1397 بودند. که به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای، 312 نفربر اساس جدول مورگان 310 نفر انتخاب و به پرسشنامه‌های اشتیاق تحصیلی فردریکز و همکاران (2004)، حمایت اجتماعی واکس و همکاران (1986) و مقیاس کمال‌گرایی چندبعدی تهران بشارت (1386) پاسخ دادند. برای آزمون فرضیه‌ها از تحلیل همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه گام‌به‌گام استفاده شد. یافته‌ها: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر کرج در سال تحصیلی 1398-1397 بودند. که به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای، 312 نفربر اساس جدول مورگان 310 نفر انتخاب و به پرسشنامه‌های اشتیاق تحصیلی فردریکز و همکاران (2004)، حمایت اجتماعی واکس و همکاران (1986) و مقیاس کمال‌گرایی چندبعدی تهران بشارت (1386) پاسخ دادند. برای آزمون فرضیه‌ها از تحلیل همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه گام‌به‌گام استفاده شد. نتیجه‌گیری: حمایت اجتماعی و کمال‌گرایی، عامل مهمی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله حمایت اجتماعی، کمال‌گرایی، اشتیاق تحصیلی، دانشجویان

عنوان انگلیسی The Role of Social Support and Perfectionism in Nursing and Midwifery Students' Academic Engagement
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: one of the most important goals in many educational and psychological researches is to study the factors that increase or decrease students' academic eagerness. Therefore, the aim of this study was to investigate the role of social support and perfectionism in the academic enthusiasm of the nursing and midwifery students of Karaj city, Iran. Methods: The research method is descriptive correlational. The population of this study included all students of the Faculty of Nursing and Midwifery of the city of Karaj in the academic year 2018-2019. Using stratified sampling, 312 people were selected based on Morgan's table. 310 people responded to Frederic et al. (2004), Social Support Wax et al. (1986) and Multidimensional Perfectionism Scale of Tehran Basharat (2007). To test the hypotheses, Pearson correlation and multiple regression were used in step-by-step method. Results: The results showed that there is a positive and significant correlation between dimensions of perfectionism and social support with academic eagerness, and the perfectionism and social support variables predict the academic enthusiasm that the most predictive power is related to perceptual support of the family, support of friends, community perfectionism, self-perfectionism and others. Conclusion: Social protection and perfectionism are the most important factors in the academic eagerness of nursing and midwifery students
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله social support, perfectionism, academic eagerness, students

نویسندگان مقاله امید میرزایی فندخت | omid Mirzaee Fandokht


مطهره احمدزاده | Motahareh Ahmadzade


ساناز عزیز محمدی | Sanaz Azizmohamadi


مهرناز امجدی | Mehrnaz Amjadi



نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-2200-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تعامل دانشجویان با آموزش
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات