این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه اقتصاد کلان
، جلد ۹، شماره ۱۸، صفحات ۷-۷
عنوان فارسی
بررسی اطلاعات نامتقارن در بازار اتومبیل های دست دوم(مطالعه موردی بازار شیراز)
چکیده فارسی مقاله
وجود اطلاعات نامتقارن در بازار که باعث ایجاد پدیده گزینش نامطلوب میشود یکی از مسائلی است که در دهه های اخیر بسیار بحثبرانگیز بوده است. از جمله بازارهایی که این پدیده در آن به خوبی قابل مشاهده است، بازار اتومبیلهای دست دوم میباشد. در این مقاله با استفاده از دادههایی که از طریق پرسشنامه گردآوری شده و با به کارگیری الگوی تابیت[1] به بررسی بازار اتومبیل شهر شیراز پرداخته شده است. مقاله به دنبال بررسی این مساله است که آیا در یک سن مشابه، تفاوتی میان هزینهی صورت گرفته روی اتومبیل هایی که هنگام خریداری نو بودهاند و آن دست اتومبیلهایی که هنگام خرید دست دوم بودهاند وجود دارد یا خیر؟ آیا داشتن اطلاعات بیشتر در مورد اتومبیل دست دوم هنگام خرید باعث کاهش هزینههای صرف شده بر روی آن می شود؟ نتایج نشان میدهد که هزینههای صورت گرفته بر روی اتومبیلهایی که هنگام خرید دست دوم بودهاند، در یک سن مشابه، به طور معناداری بیش از هزینه صرف شده روی اتومبیلهایی است که هنگام خرید نو بودهاند که به معنای تایید فروض لمون است. از سوی دیگر نتایج بیان کننده این است که داشتن اطلاعات بیشتر در مورد اتومبیل های دست دوم هنگام خرید – برای نمونه خرید اتومبیل از دوستان و آشنایان به جای مراجعه به بنگاه- منجر به کاهش مخارج صورت گرفته بر روی اتومبیل می شود. [1] -Tobit
کلیدواژههای فارسی مقاله
لمون، اطلاعات نامتقارن، مدل تابیت، شیراز،
عنوان انگلیسی
بررسی اطلاعات نامتقارن در بازار اتومبیل های دست دوم(مطالعه موردی بازار شیراز)
چکیده انگلیسی مقاله
وجود اطلاعات نامتقارن در بازار که باعث ایجاد پدیده گزینش نامطلوب میشود یکی از مسائلی است که در دهه های اخیر بسیار بحثبرانگیز بوده است. از جمله بازارهایی که این پدیده در آن به خوبی قابل مشاهده است، بازار اتومبیلهای دست دوم میباشد. در این مقاله با استفاده از دادههایی که از طریق پرسشنامه گردآوری شده و با به کارگیری الگوی تابیت[1] به بررسی بازار اتومبیل شهر شیراز پرداخته شده است. مقاله به دنبال بررسی این مساله است که آیا در یک سن مشابه، تفاوتی میان هزینهی صورت گرفته روی اتومبیل هایی که هنگام خریداری نو بودهاند و آن دست اتومبیلهایی که هنگام خرید دست دوم بودهاند وجود دارد یا خیر؟ آیا داشتن اطلاعات بیشتر در مورد اتومبیل دست دوم هنگام خرید باعث کاهش هزینههای صرف شده بر روی آن می شود؟ نتایج نشان میدهد که هزینههای صورت گرفته بر روی اتومبیلهایی که هنگام خرید دست دوم بودهاند، در یک سن مشابه، به طور معناداری بیش از هزینه صرف شده روی اتومبیلهایی است که هنگام خرید نو بودهاند که به معنای تایید فروض لمون است. از سوی دیگر نتایج بیان کننده این است که داشتن اطلاعات بیشتر در مورد اتومبیل های دست دوم هنگام خرید – برای نمونه خرید اتومبیل از دوستان و آشنایان به جای مراجعه به بنگاه- منجر به کاهش مخارج صورت گرفته بر روی اتومبیل می شود. [1] -Tobit
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا نصراللهی |
استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
غلام حسین زارع | hossein zare
دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
داوود محمودی نیا |
دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
http://jes.journals.umz.ac.ir/article_742_159.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1463/article-1463-249315.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات