این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مجله علوم اعصاب شفای خاتم
، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۳۶-۴۴
عنوان فارسی
اثر تکلیف ثانویه شناختی بر زمان مرحله استانس گامبرداری افراد سندرم داون
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: محدودیت شناختی در یادگیری افراد سندرم داون اثر گذار است. علاوه بر این عملکرد حرکتی نامناسب و پایین بودن تون عضلانی از جمله عوامل اصلی اختلال کنترل قامت و بیثباتی راه رفتن در سندرم داون است. هدف از تحقیق حاضر بررسی اثر تکلیف ثانویۀ شناختی بر زمان مرحلۀ استانس گام برداری افراد سندرم داون بود. مواد و روش ها: 20 پسر دارای سندرم داون با میانگین سنی 2/28 ±11/50 از انجمن سندرم داون رشت، بندرانزلی و لاهیجان استان گیلان ایران در این تحقیق شرکت داشتند. شرکتکنندگان دو تکلیف شناختی متفاوت را حین راه رفتن بر روی دستگاه فوت مدیسنس اجرا کردند و زمان مرحلۀ استانس آن ها اندازهگیری شد. یافته ها: نتایج به دست آمده تفاوت معناداری در مرحلۀ برخورد پاشنه بین عوامل درونگروهی در پای راست و چپ نشان نداد. درحالی که در مرحلۀ برخورد کف پا، مرحله میانی، جدا شدن پاشنه و جدا شدن پنجۀ استانس گامبرداری نتایج به دست آمده بیانگر تفاوت معناداری بین عوامل درونگروهی برای پای چپ و راست بود. بنابراین یک تفاوت معناداری بین عوامل درون گروهی در پای چپ و راست مشاهده شد. نتیجه گیری: داده های به دست آمده نشان داد که سنجش مرحله استانس گامبرداری در افراد سندرم داون میتواند در جهت ارزیابی کارکرد حرکتی کودکان سندرم داون مورد استفاده قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سندرم داون، راه رفتن، توجه
عنوان انگلیسی
The Effect of Secondary Cognitive Task on Time of the Stance Phase of People with Down Syndrome
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Cognitive limitations in Down syndrome affect learning. Furthermore, improper performance of movement and low muscle tone are among the crucial causes of postural control impairment and gait instability in Down syndrome. This study was aimed to investigate the role of secondary cognitive tasks on time of the stance phase of subjects with Down Syndrome. Materials and Methods: 20 males with Down syndrome with a mean age of 11.50 ± 2.28 years were selected from the patients registered by the Down Syndrome Association in Rasht, Anzali, and Lahijan, Gilan Province, Iran. Participants performed two different cognitive tasks while walking on the Foot Medisense machine and the timing of the stance-phase was measured. Results: The results showed no significant difference between the intra-group factors in the right and left heel strike phase. However, the foot flat phase, mid-stance phase, heel-off, and toe-off phase in the right and left heel strike phase have shown significant differences. Furthermore, a significant difference between intra-group factors for the left and right leg was observed. Conclusion: Our data indicate that the evaluation of the stance-phase could be used for the assessment of motor function in children with Down syndrome.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Down Syndrome, Walking, Attention
نویسندگان مقاله
فرهاد قدیری | Farhad Ghadiri
Department of Motor Behavior, Faculty of Physical Education and Sport Sciences, Khurazmi University, Tehran, Iran
گروه رفتار حرکتی، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
یونس مصدق | younes Mosadegh
Department of Physical Education and Sport Science, Faculty of Shahid Khodadadi, Gilan Branch, Technical and Vocational University (TVU), Gilan, Iran
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده شهید خدادادی، واحد گیلان، دانشگاه فنی و حرفه ای، گیلان، ایران
محمد الغوثی | Mohammad Alghosi
Department Sport Injuries and Corrective Exercises, Faculty of Physical Education and Sport Science, Tehran University, Tehran, Iran
گروه آسیب شناسی و حرکات اصلاحی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
زهرا گلزاری | Zahra Golzari
Department of Motor Behavior, Faculty of Physical Education and Sport Sciences, Khurazmi University, Tehran, Iran
گروه رفتار حرکتی، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://shefayekhatam.ir/browse.php?a_code=A-10-703-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علوم اعصاب شناختی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات