این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مجله دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
، جلد ۲۸، شماره ۳، صفحات ۳۲۹-۳۳۷
عنوان فارسی
بررسی دانش، نگرش و دیدگاه پرستاران نسبت به اعتباربخشی بیمارستانها و تاثیر آن بر کیفیت مراقبت از بیماران در بیمارستان امام خمینی سراب
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: یکی از بهترین راههای ارزشیابی بیمارستانهای کشور، استفاده از استانداردهای ملی اعتباربخشی است که توجه به آن موجب افزایش ایمنی بیمار و ارتقای کفیت خدمات میشود. دانش و نگرش مثبت برای افراد دخیل در اجرای اعتباربخشی؛ اعم از مدیران و پرسنل، ضروری است. تعیین دانش، نگرش و دیدگاه پرستاران نسبت به اعتباربخشی بیمارستانها و تأثیر آن بر کیفیت مراقبت از بیماران در بیمارستان امام خمینی سراب است. مواد و روشها: پژوهش حاضر، یک بررسی توصیفی- مقطعی است. جمعآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه اعتباربخشی اعظمی و همکاران انجام گردید. بدین منظور تعداد 126 نفر از پرستاران شاغل (با حداقل یک سال سابقه کار) در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سراب به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب و در این مطالعه شرکت داده شدند. دادههای حاصل از این بررسی با استفاده از نرمافزار SPSS ویرایش 16و نیز آزمونهای آماری تی زوجی، آنوا و ضریب همبستگی پیرسون، تجزیهوتحلیل شدند. یافتهها: میانگین نمره دانش از 36 امتیاز (18/22)، نگرش از 60 امتیاز (32/76)، دیدگاه از 50 امتیاز (25/98) و مراقبت پرستاری از 5 امتیاز (2/72) بود. یافتهها نشان داد که پرستاران شاغل در بیمارستان امام خمینی سراب که در این بررسی شرکت کرده بودند دانش و آگاهی متوسط، نگرش مثبت، نظرات موافق و دیدگاه مثبتی نسبت به اجرای اعتباربخشی بیمارستان دارند. نتیجهگیری: افزایش دانش و ایجاد دیدگاه مثبت در پرستاران در مورد اعتباربخشی بیمارستانی میتواند موجب افزایش کیفیت مراقبت پرستاری از بیمار گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتباربخشی، دیدگاه، دانش، نگرش، مراقبت پرستاری پرستاران،
عنوان انگلیسی
Assessment Nurses Knowledge, Attitude, and Comment on Hospital Accreditation and its Impact on Patient Care Quality in Imam Khomeini Hospital, Sarab
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: One of the hospital’s evaluation methods is the use of national accreditation standards, which its consideration causes enhancement in both patient safety and quality of services. It is essential for managers and personals whom involved in accreditation to have a positive knowledge and attitude. This study was done to assess Nurses Knowledge, Attitude, and Comment on Hospital Accreditation and its Impact on Patient Care Quality in Imam Khomeini Hospital in Sarab. Materials and Methods: This research is a descriptive crosssectional study which has been done. In order to collectthe information, we used the corrected questionnaire of azami et al. Imam Khomeini hospital nurses 126 mirage with a minimum of one year of work experience to the classified random sampling method in this study. Data analysis were done using SPSS software. Results: The average knowledge score was 36 points (18.22), attitude was 60 points (32.76), comment was 50 points (25.98) and nursing care was 5 points (2.72). The average score for knowledge, attitude and commentshowed that a modest positive about attitude, knowledge, andpositive comment was seen. Conclusion: Enhancement of knowledge and creation of a positiveperspective about accreditation may reduce anxiety and stress caused by theaccreditation and the quality of nurses care of the patient is alsocan increase.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اعتباربخشی, دیدگاه, دانش, نگرش, مراقبت پرستاری پرستاران
نویسندگان مقاله
سید یوسف لطفی هادی بیگلو |
مربی، کارشناسیارشد آموزش پرستاری، گروه آموزش پرستاری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب، ایران
خلیل ملکی |
مربی، کارشناسیارشد آموزش پرستاری، گروه آموزش پرستاری، دانشکده علوم پزشکی سراب، ایران
علی بهادری |
استادیار، دکتری تخصصی میکروبشناسی پزشکی، گروه آموزش علوم آزمایشگاهی، دانشکده علوم پزشکی سراب، ایران
رامین حسین زاده |
دانشجوی کارشناسی علوم آزمایشگاهی، دانشکده علوم پزشکی سراب، ایران
نشانی اینترنتی
http://jsums.sinaweb.net/article_1409_3666fb44dc0dee1f2705ce127d1791bb.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات