این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت سلامت
، جلد ۱۰، شماره ۲۹، صفحات ۲۵-۳۰
عنوان فارسی
بهکارگیری اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت فراگیر در بخش مدارک پزشکی (بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران - سال ۱۳۸۴)
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: بکارگیری اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت جامع در بخش مدارک پزشکی به عنوان بخشی از بیمارستان - که نحوه عملکرد آن در کارایی، ارزشیابی و اعتلای کمی و کیفی فعالیتهای بهداشتی و درمانی بیمارستانها نقش بسزایی دارد - حائز اهمیت میباشد. این پژوهش با هدف تعیین میزان بکارگیری اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت جامع در بخش مدارک پزشکی بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران و ارائه پیشنهاداتی در جهت بهبود عملکرد این بخش انجام شده است. روش پژوهش: این پژوهش به روش توصیفی - مقطعی در سال 1384 انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش را کلیه پرسنل بخش مدارک پزشکی بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل دادند و دادهها با استفاده از پرسشنامه گردآوری و با کمک نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. یافتهها: یافتهها نشان داد که در بخش مدارک پزشکی بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران از بین اصول و مفاهیم نهگانه مدیریت کیفیت جامع فقط بهکارگیری مفهوم پاداش و ترفیع در وضعیت نامطلوب میباشد. نتیجهگیری: با توجه به نتایج به دست آمده مشخص شد که باید اقداماتی در راستای افزایش مشارکت فردی و گروهی، برگزاری دورههای آموزش مداوم، جمعآوری، بررسی و تجزیه و تحلیل نظرات مراجعین وطراحی مجدد فرایندهای مختلف بخش مدارک پزشکی صورت گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Total quality management principles and concepts Implementation in medical records departments (Iran University of Medical Sciences teaching hospitals, 2004)
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: It is very important to use fundamental of total quality management in medical record department as a part of hospitals which their action has a tremendous affect on performance, evaluation, and upgrading the quality and quantity of health care activities in hospitals. The research were done with the idea of measurement of the rate of applying fundamental of total quality management in medical record departments of Iran University of Medical Sciences' teaching hospitals to report suggestions for upgrading the department performance. Methods: This is a descriptive cross- sectional study were done in 2004. The study population is all personnel of medical record departments of Iran University of Medical Sciences' teaching hospitals and data were collected by a questionnaire and were analyzed by SPSS. Results: Our findings showed that in medical record departments of Iran University of Medical Sciences' teaching hospitals only the concept of" raise and reward "was worst between the nine sections of total quality management. Conclusions: According to the out coming results, it is clear that some activities must been arranged to improve group and personal participation, training workshops periodically, collection, analyzed, and evaluation of customers' point of view and redesign different medical record department.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مریم احمدی | m ahmadi
مهتاب کرمی | m karami
نشانی اینترنتی
http://jha.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-165-28&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات