این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
International Journal of Automotive Engineering
، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۳۵۹۱-۳۶۰۱
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Comparison of New concept Engine Based On Micro Gas Turbine with XU7/L3 Internal Combustion Engine
چکیده انگلیسی مقاله
In this study, a new micro gas turbine engine is presented. The effect of inlet air cooling on the performance of the micro gas turbine engine by changing the parameters such as the temperature difference between the inlet air temperature (IAT) based on ISA (International Society of Automation) standard and turbine inlet temperature (TIT) has been investigated. then, an Optimization is done base on the Genetic Algorithm with two separate objectives, SNOx minimization, and Thermal efficiency maximization, separately. The thermal efficiency and specific consumption of the optimized cycle based on the thermal efficiency are compared with the XU7/L3 internal combustion engine to produce the output power of 64.57 KW. Results show by adding a cooling system to the micro gas turbines to cool the inlet air with the coefficient performance of 2 and 4 increased the thermal efficiency by about 11.37% rather than base mrio gas turbine engine Eventually, the proposed micro gas turbine engine is more efficient than the XU7/L3 internal combustion engine. so It can be understood that micro GT is one of the best substitutes for the internal combustion engine in the new vehicle age just by adding the cooling system.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
series Hybrid electric vehicles, Micro gas turbine, XU7/L3, inlet air cooling, Optimization
نویسندگان مقاله
| Mohmadreza Sabzehali
Arak University of Technology
| Mahdi Alibeigi
Arak University of Technology
| Somayeh Davoodabadi Farahani
Arak University of Technology
نشانی اینترنتی
http://www.iust.ac.ir/ijae/browse.php?a_code=A-10-526-1&slc_lang=en&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
سوخت های جایگزین
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات