این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
International Journal of Psychology
، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing a Native Pattern for Improving Counselors__AWT_QUOTE__ Performances in Schools
چکیده انگلیسی مقاله
The main goal of this study was to design a model to empower school counselors.The sample included 370 subjects. Interviews and researcher-designed questionnaires were used for data collection. The analysis is based on the data obtained and the parameters of interest in the initial model. There was another questionnaire used to validate the model.The quantitative results ofmulti-variable regression analysis indicated that the correlations between Intrapersonal, Meta-personal and Interpersonal factors with traumatic factors were equal to.296. The coefficient of determination was.088 which means these three variables together explained 8.8 percent of the traumatic variable variance.The severity of the impact and significance of the coefficient of determination was also significant (p=.05، β =.124). The qualitative findings revealed that interpersonal factors more than other factors predict the vulnerability of the counseling activities. This suggests that among the types of traumas, the most traumasare related to the interpersonal counseling activities of school counselors’ performance. Accordingly, the development and introduction of a performance improvement model for the school counselors can lead to empowerment of school counselors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
دکتر loghman ebrahimi نویسنده مسیول | mohammad لقمان ابراهیمی nevisandeh election
department of psychology university of zanjan
خانم neda varghaei | khanom ندا ورقایی
department of education university of zanjan
خانم khadijeh bispar | khanom خدیجه bispar
department of teachers’ education of piran shahr
خانم asie eftekhari | khanom آسیه افتخاری
department of psychology zanjan, islamic azad university
نشانی اینترنتی
http://ijpb.ir/browse.php?a_code=A-10-39-117&slc_lang=en&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات