این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۱۵، شماره ۳۷، صفحات ۱-۱۶
عنوان فارسی
نقدی بر کتاب «آموزشوپرورش مقایسهای»
چکیده فارسی مقاله
چکیده آموزشوپرورش تطبیقی از مباحث مهم در علوم تربیتی است، دستاوردهای آموزشوپرورش تطبیقی در اصلاح نظامهای آموزشی کاربرد بسیاری دارد، بدین منظور این موضوع در اغلب کشورها موردتوجه است در زبان فارسی کتابهای متعددی دراینباره نوشتهشده که یکی از این کتابها، آموزشوپرورش مقایسهای تألیف شراره حسینی است که میتواند یکی از منابع درس آموزشوپرورش تطبیقی مورداستفاده قرار گیرد؛ و در این مقاله موردنقد قرارگرفته است. از ویژگیهای مثبت این کتاب از نظر فنی حروف مناسب و خوانا و صفحهآرایی خوب طرح جلد مناسب و قطع مناسب می باشد. ازنظر محتوایی نیز سلیس و روان بودن مطالب و هماهنگی عنوانها و مطالب و بیان مطالب بهصورت مختصر و مفید، از ویژگیهای مثبت کتاب است. کاستیهای کتاب قدیمی بودن مطالب و عدم استفاده از منابع جدید و دستاول، نقل و قول مطالب از سایر کتابها، بدون تحلیل و بررسی و آوردن برخی مطالب غیر مرتبط با آموزشوپرورش تطبیقی می باشد. همینطور عدم استفاده از تصویر و جدول و نمودار از نارساییهای دیگر کتاب است در پایان مقاله پیشنهادهای کاربردی ارائهشده با استفاده از آنها میتوان کیفیت کتاب را بهبود بخشید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An Analysis of Comparative Education Textbook
چکیده انگلیسی مقاله
Comparative education is one of the most important issues in educational science. The finding of which them Is applied in improving educational systems. Therefore it is of paramount importance to many countries. Many books have been written about comparative education in iran the one of them by sharareh habibi it can be use in comparative education courses. This book will be analysis in this article.The positive aspects of this book are the appropriate and readable font, appropriate page layout, good cover design and good format. In terms of content the book is clear and its content matched its tittles despite these strengths , the book suffers a number of short comings, for instance, it doesn't include new references and a lot of citations are given without proper analysis. Moreover some themes witch are irrelevant to comparative education are seen in the book. Another noticeable flaw in the book is that it didn’t use visual aids(pictures, graphs,…).some suggestions on how the quality of the book are given at the end of this
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
An Analysis of Comparative Education Textbook
نویسندگان مقاله
محمد آرمند |
استادیار مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی سمت
نشانی اینترنتی
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1831_d6d276bc05410adf1c5cfbc6bddf09d3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-249647.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات