این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۱۵، شماره ۳۶، صفحات ۱-۲۴
عنوان فارسی
پرورش توانش بینافرهنگی در«پراسپکت یک» براساس دیدگاه معلمان زبانانگلیسی به عنوان زبان خارجی
چکیده فارسی مقاله
چکیده هدف مطالعهی حاضر، بررسی دیدگاه معلمان زبانانگلیسی درخصوص توان بالقوهی یکی از کتب ملی آموزش زبان انگلیسی به نام پراسپکت یک درپرورش توانش بینافرهنگی دانشآموزان مقطعاول متوسطه است. هفتاد معلم با سابقهی تدریس کتاب مزبور ازطریق روش نمونهگیری دردسترس برای پاسخگویی به پرسشنامهای محقق ساخته انتخاب شدند؛ علاوه براین، 22 نفر ازآنان در مصاحبهای نیمهساختاریافته شرکت نمودند. نتایج نشان داد که کتاب موردنظر فاقد توان بالقوهی لازم برای پرورش «توانش بینافرهنگی» است. همچنین، نتایج مصاحبه حاکی از آن بود که (الف) هم کتابهای پیشین و هم کتاب پیشرو به لحاظ پرورش توانش بینافرهنگی عملکرد ضعیفی دارند، (ب) کتاب موردنظر فاقد اهداف بینافرهنگی است، (ج) عملکرد کتاب به لحاظ ویژگیهای فرهنگی و بینافرهنگی، ازدیدگاه دانشآموزان قابلقبول نیست؛ (د) فعالیتهای این کتاب، توانش بینافرهنگی را تقویت نمیکند؛ و (ه) عدم معرفی فرهنگ زبانخارجی و سایرفرهنگها، نگرش بسته و متعصبانه به روابط بینانسانی، و بومیسازی افراطی از نقاطضعف اصلی کتاب میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Iranian EFL Teachers’ Perspectives about Prospect One’s Intercultural Competence Development
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract The present study aimed at investigating the Iranian EFL teachers’ perspectives on the Intercultural Competence development potentiality of an Iranian ELT textbook named “Prospect One”. To this end, 70 teachers were chosen for answering a researcher-made questionnaire, 22 of whom participated in the interview. The findings revealed that the evaluated textbook lacked the necessary potential for developing Intercultural Competence. Interview results showed that (a) both previous Iranian ELT textbooks and the current one demonstrated a weak performance for developing Intercultural Competence; (b) the current book lacked intercultural objectives; (c) with regard to its cultural and intercultural features, students did not consider the current book to be appropriate; (d) different tasks in the book did not intend to reinforce Intercultural Competence; and (e) the lack of foreign language culture and other cultures’ introduction, fanatical and dogmatic views on human relations, and over-nativization were among the major pitfalls of the Prospect One.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد احمدی صفا | ahmadi safa
استادیار زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی سینا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
مجتبی فراهانی |
کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی،بوعلی سینا
نشانی اینترنتی
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1815_d6b24ef2227e718cf02ff796c5985475.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-249657.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات