این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۱۵، شماره ۳۶، صفحات ۲۵-۴۲

عنوان فارسی نقد و بررسی کتاب «انگلیسی پایه هفتم» از دیدگاه مدل تحولی– تفاوت‌های فردی مبتنی بر ارتباط
چکیده فارسی مقاله چکیده کتاب درسی یکی از مهم­ترین مراجع و منابع یادگیری دانش­آموزان در هر نظام آموزشی است و در ایران نیز یکی از مهم­ترین نقش­ها را در برنامه درسی ایفا می‌کند. در این مطالعه می­کوشیم به صورت کیفی، نقش کتاب انگلیسی پایه هفتم در کیفیت یادگیری دانش­آموزان را بررسی کنیم. ارزیابی صوری، ارزیابی محتوایی، بررسی ایجاد حس هیجانی با واژگان(emotionalize language) و میزان رضایت­مندی دانش‌آموزان و معلمان پایه هفتم از کتاب مذکور از جمله اهداف این تحقیق هستند. از این رو، از 60 دانش­آموز کلاس هفتم و 10 معلم زبان انگلیسی پایه هفتم مدرسه دخترانه دولتی بعثت در شرق تهران خواسته شد تا در مصاحبه­ای در این خصوص شرکت نمایند. نتایج مصاحبه­ها حاکی از عملکرد ضعیف کتاب در ایجاد حس هیجانی با واژگان و تصاویر است. در پایان، راه­کارهایی برای ارتقای سطح کیفی و حس هیجانی واژگان و تصاویر کتاب جدید التألیف پایه هفتم ارائه کرده­ایم.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Critique of Prospect 1 in the Light of Developmental, Individual-Differences, Relationship-Based Model
چکیده انگلیسی مقاله It is crystal clear that stepping stones of each educational system hinge on its books and educational materials. That is why many teachers and scholars try to criticize and improve the school books. The present paper aims at criticizing and analyzing English book in 7th grade of middle school in Iran. Based on the Developmental, Individual-differences, Relationship-based Model (DIR) and Emotion-based Language Instruction, the researchers attempted to conduct interviews with a number of 7th grade students to pin down the amount of their interests and satisfactions with the vocabularies and images of this book. In this interview, 60 students of 7th grade were asked to elaborate on the level of their interests to learn the book. Furthermore, 10 English language teachers were interviewed to express their emotional reactions to the vocabularies. The results of the study indicated that neither the students nor the teachers were emotionally satisfied with the book. Finally, the results were discussed and some suggestions were made in the context of English language learning and materials development.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا پیش قدم |
استاد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فردوسی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

زهرا رستمی |
دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فردوسی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)


نشانی اینترنتی http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1816_7742f71dfb2ba86581621107702ed9f7.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-249658.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات