این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۱۵، شماره ۳۶، صفحات ۷۷-۱۰۴
عنوان فارسی
بررسی و نقد کتاب «زبان انگلیسی پایه هفتم» از دیدگاه طرح درس فعالیتمحور
چکیده فارسی مقاله
چکیده با توجه به تحولات اخیر آموزش زبان انگلیسی و بازتاب آن در کتابها و مواد آموزشی مدارس کشور، مقالهی حاضر به بررسی کتاب زبان انگلیسی پایهی هفتم از نقطهنظر رویکرد فعالیتمحور به آموزش و طراحی درس میپردازد. بدین منظور، با استفاده از چهارچوب نظری کلی فعالیت الیس (2003)، تمرینهای هشت درس تحلیل شدند و سپس بر اساس معیارهای موجود در این چهارچوب، ماهیت آنها مورد مطالعه قرار گرفت. بر اساس یافتههای این مطالعه، تنها 16 عدد از مجموع 57 عدد (%28) تمرین موجود در این کتاب ساختار و ماهیت فعالیتمحور داشتند. لذا، بر اساس این یافتهها میتوان بیان کرد که اثر مورد مطالعه از رویکرد فعالیتمحور پیروی نکرده است. عدم استفاده از درونداد واقعی، کمبود فرصتهای تعامل بین زبانآموزان و همچنین تمرینهای متعدد فاقد فرآوردههای مفید، از دلایل اصلی فاصله گرفتن ساختار این اثر از رویکرد فعالیتمحور و اثربخشی مختصر این کتاب میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An Evaluation of English for Schools (Prospect 1): A Task-Based Perspective
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract In line with the recent developments in English language teaching in the Iranian context and the changes in schools’ textbooks and materials, the present study aimed to evaluate English for Schools (Prospect 1; Junior Secondary Program) from the viewpoint of task-based language teaching and syllabus design. To this end, Ellis’s (2003) general task framework was utilized. Exercises in all eight lessons of the book were analyzed based on this framework and afterwards, based on the given criteria, their nature was studied. The findings showed that only 16 out of a total of 57 exercises (28%) had a task-based structure/design. Thus, it can be claimed that the book’s design does not follow a task-based approach. Failure to use authentic input, scarcity of interactions opportunities between students, and numerous exercises (drills) which lacked useful outcomes can be counted as the main reasons for the gap between this publication’s design from a task-based approach and its eventual lack of efficiency.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
English language teaching -syllabus-English for Schools
نویسندگان مقاله
امیر زندمقدم |
استادیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه علامه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
آریا رحیمی گل خندان | rahimi گل khandan
کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه علامه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1819_e1c7534e9e945db2fa3ece9e08bdf9a8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-249661.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات