این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۱۵، شماره ۳۶، صفحات ۷۷-۱۰۴

عنوان فارسی بررسی و نقد کتاب «زبان انگلیسی پایه هفتم» از دیدگاه طرح درس فعالیت‌محور
چکیده فارسی مقاله چکیده با توجه به تحولات اخیر آموزش زبان انگلیسی و بازتاب آن در کتاب­ها و مواد آموزشی مدارس کشور، مقاله­ی حاضر به بررسی کتاب زبان انگلیسی پایه­ی هفتم از نقطه­نظر رویکرد فعالیت­محور به آموزش و طراحی درس می­پردازد. بدین منظور، با استفاده از چهارچوب نظری کلی فعالیت الیس (2003)، تمرین­های هشت درس تحلیل شدند و سپس بر اساس معیارهای موجود در این چهارچوب، ماهیت آنها مورد مطالعه قرار گرفت. بر اساس یافته­های این مطالعه، تنها 16 عدد از مجموع 57 عدد (%28) تمرین موجود در این کتاب ساختار و ماهیت فعالیت­محور داشتند. لذا، بر اساس این یافته­ها می­توان بیان کرد که اثر مورد مطالعه از رویکرد فعالیت­محور پیروی نکرده است. عدم استفاده از درون­داد واقعی، کمبود فرصت­های تعامل بین زبان­آموزان و هم­چنین تمرین­های متعدد فاقد فرآورده­های مفید، از دلایل اصلی فاصله گرفتن ساختار این اثر از رویکرد فعالیت­محور و اثربخشی مختصر این کتاب می­باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی An Evaluation of English for Schools (Prospect 1): A Task-Based Perspective
چکیده انگلیسی مقاله Abstract In line with the recent developments in English language teaching in the Iranian context and the changes in schools’ textbooks and materials, the present study aimed to evaluate English for Schools (Prospect 1; Junior Secondary Program) from the viewpoint of task-based language teaching and syllabus design. To this end, Ellis’s (2003) general task framework was utilized. Exercises in all eight lessons of the book were analyzed based on this framework and afterwards, based on the given criteria, their nature was studied. The findings showed that only 16 out of a total of 57 exercises (28%) had a task-based structure/design. Thus, it can be claimed that the book’s design does not follow a task-based approach. Failure to use authentic input, scarcity of interactions opportunities between students, and numerous exercises (drills) which lacked useful outcomes can be counted as the main reasons for the gap between this publication’s design from a task-based approach and its eventual lack of efficiency.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله English language teaching -syllabus-English for Schools

نویسندگان مقاله امیر زندمقدم |
استادیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه علامه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

آریا رحیمی گل خندان | rahimi گل khandan
کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه علامه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1819_e1c7534e9e945db2fa3ece9e08bdf9a8.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-249661.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات