این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۱۵، شماره ۳۶، صفحات ۱۳۳-۱۵۸
عنوان فارسی
تجزیه و تحلیل فرهنگی تصاویر کتاب «زبان انگلیسی پایه هفتم» از منظردانش آموزان ترک،فارس و کرد(کرمانج)
چکیده فارسی مقاله
چکیده کتاب زبان انگلیسی (پایه هفتم) کتابی است که به تازگی برای فراگیران زبان انگلیسی طراحی و منتشر شده است. هدف نویسندگان بومی کردن محتوا، شکل و تصاویر این کتاب بر اساس فرهنگ ایرانی است. هدف این تحقیق، تجزیه و تحلیل تصاویر کتاب از منظر دانش آموزان ترک، فارس و کرد (کرمانج) می باشد. ابزار استفاده شده در این تحقیق یک پرسشنامه که توسط محققین طراحی و اعتبار بخشی شده و [1]یک مصاحبه نیمه آزاد (semi-structured) میباشد. 182 دانشآموز (77 دانشآموز ترک، 57 دانشآموز فارس و 48 دانشآموز کرد) به عنوان شرکت کنندگان این تحقیق انتخاب شدند. با استفاده از آزمون خی دو، تجزیه و تحلیل نتایج نشان داده شد که بعضی از تصاویر به درستی انتخاب نشده اند و تفاوتهایی در فهم ، تفسیر معنا و هدف آن تصاویر در دانشآموزان دیده شد. میتوان اینگونه نتیجهگیری کرد که به هنگام انتخاب تصاویر بهتراست خردهفرهنگهای ایرانی هم مورد توجه قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Cultural Analysis of Pictures of “Prospect 1”from theViewpoint of Turkish, Persian, and Kurdish (Kormanj) Students
چکیده انگلیسی مقاله
“Prospect 1” is a newly designed and published book for English learners at high schools in Iran. The authors’ aimhas been to localize the content, form, and pictures of the book based on the Iranian culture. In particular, the purpose of this study was to analyze the pictures of the book from the point of views of Turkish, Persian, and Kurdish (Kormanj) students. The instruments used in the study were a questioner designed and validated by the researchers and a semi-structured interview. One hundred eighty two subjects (48 Kurdish, 77 Turkish, and 57 Persianstudents) were chosen as the participants of the study. Using Chi square, the analysis of the results showed that some pictures were not appropriately selected and the learners showed differences in understanding and interpreting the meaning and purposes of these pictures. It was concluded that when selecting pictures, it is better to consider sub cultures in Iran, too.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید محمدرضا عادل | seyed mohammad reza
استادیار ،دانشگاه حکیم سبزواری
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه حکیم سبزواری (Hakim sabzevari university)
فاطمه طالبیان |
کارشناس ارشدآموزش زبان انگلیسی،حکیم سبزواری
نشانی اینترنتی
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1821_3f14aee7a69f02d58f9f46a5997a96e1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-249663.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات