این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۱۵، شماره ۳۶، صفحات ۱۵۹-۱۷۷

عنوان فارسی نقدی بر کتاب «زبان هفتم» بر اساس مدل سیزر و باشتورکمن
چکیده فارسی مقاله نقدی که پیش روست بر پایه مدل سیزر (Cisar, 2000) که طبق استاندارد انجمن امریکایی آموزش زبانهای خارجی American Council on Teaching of Foreign Languages (ACTFL) جهت بررسی کتاب های آموزش زبان طراحی شده به رشته تحریر درآمده است. افزون بر این، به منظور بررسی هر چه دقیق تر این کتاب، از مدل باشتورکمن (Basturkmen, 2006) نیز از منظرهای مختلف بهره گرفته شده است. نتایج این بررسی حاکی از آن است که هر چند نگارندگان کتاب مذکور به میزان قابل تاملی در مرتفع ساختن ضعفهای موجود در مجموعه های قبلی موفق بوده اند، به زعم نویسندگان مقاله حاضر هنوز کاستی هایی در شیوه تنظیم این کتاب مشهود است. از جمله اینکه، علیرغم بهره گیری از تصاویر متعدد و مرتبط، بنظر می رسد در برخی موارد، استفاده از امکانات بصری و دیداری بیشتر، می تواند به فهم بهتر مطالب کمک شایانی بکند. همچنین، اگرچه مولفان در تعالی فرهنگ اصیل بومی و هویت ملی مبتنی بر ارزشها و باورهای اسلامی بسیار موفق بوده اند، شاید پرداختن به دستمایه هایی از فرهنگ زبان مقصد نیز ضروری است و جهت ایجاد انگیزه بیشتر در یادگیرندگان بهتر است از تنوع بیشتری در طراحی تمرینات درسی در ویرایشهای بعدی کتاب استفاده گردد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Critical Study of Prospect One Based on the Models Proposed by Cisar and Basturkmen
چکیده انگلیسی مقاله The current study was conducted to evaluate 7th grade English course book entitled Prospect 1, which is the most recently designed English textbook intended as the initial instructional material for Iranian schools. To this end, Cisar’s (2000) model which is used to evaluate language books and reflects the principles of American Council on Teaching of Foreign Languages (ACTFL) was applied. Furthermore, to run a more comprehensive analysis of the book, Basturkmen’s (2006) framework was utilized, as well. The findings of the current research indicate that though the authors of Prospect 1 have succeeded, to a large extent, in alleviating the pitfalls of the previous series, it seems that the entire book configuration still suffers from a number of serious drawbacks. Among these ostensible shortcomings mention can be made of the partial inadequacy of audiovisual resources used in the book. Furthermore, the occasional inclusion of some aspects of target culture in addition to those of Iranian culture might help ameliorate the efficiency of the book. Finally, using more variety in designing the book exercises might help augment learners’ motivation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پرویز علوی نیا |
استادیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)

مریم زین العابدینی |
دانشجو دکتری آموزش زبان انگلیسی دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)


نشانی اینترنتی http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1822_a44242d27371fe6efe3c87029cfbc373.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-249664.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات