این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۱۵، شماره ۳۶، صفحات ۱۷۹-۱۹۶
عنوان فارسی
نقد و ارزشیابی کیفی کتاب « زبان انگلیسی پایه اول دوره اول متوسطه (هفتم)» با تأکید بر روششناسی آموزش زبان خارجی
چکیده فارسی مقاله
آموزش هر زبان موانع و مشکلات خاص خود را دارد، آموزش زبان انگلیسی نیز از این قضیه مستثنی نیست. یکی از اصلیترین موانع آموزش زبان انگلیسی، کیفیت کتابهای درسی میباشد. از آنجایی که کتاب زبان انگلیسی پایه هفتم مقطع متوسطه اولین تجربه رسمی تحصیلی دانشآموزان با زبان انگلیسی است، تهیه و تدوین این کتاب از اهمیتی مضاعفی برخوردار بوده وطبعآ مستلزم دقت و تلاش بسیار زیادی از طرف مولفان خواهد بود. از این رو، میتوان گفت که ارزشیابی و تحلیل محتوای کتاب زبان انگلیسی پایه هفتم مقطع متوسطه میتواند اقدامی مهم در راستای شناخت نقاط ضعف و قوت این کتاب باشد. هدف اصلی این تحقیق، نقد و ارزشیابی کیفی این کتاببر اساس شاخصهای علمی و تعیین نقاط قوت و ضعف آن بخصوص در ارتباط با روششناسی آموزش زبان خارجیاست.بدین منظور، 18 معلم زبان انگلیسی پایه هفتم و 25 دانشآموز این پایه مورد مصاحبه نیمه ساختاریافته (semi-structured interview) قرار گرفتند. سپس با استفاده از روش تحلیل محتوای مطالب ذکر شده توسط مصاحبه شوندهها و همچنین بررسی و تحلیل محتوای کتاب،مهمترین نقاط قوت وضعف این کتاب در بخشهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Qualitative Critique and Evaluation of English for Schools (Prospect 1) with an Emphasis on Foreign Language Teaching Methodology
چکیده انگلیسی مقاله
Learning any language has its own specific constraints and problems; English language learning is not an exception. One of the most important problems in learning English language is the quality of textbooks. Since “Prospect 1” is Iranian students’ first formal contact with English language in their schooling programs, designing and developing this book is of crucial significance and logically requires the authors’ more sophistication and precision. Therefore, evaluating and analyzing the content of this book can be an effectual undertaking in diagnosing the strengths and weaknesses where of. The main objective of the present study was to evaluate and analyze this textbook qualitatively on the basis of scientific criteria and eventually identify its merits and demerits especially with regard to the methodology of teaching a foreign language. To do so, 18 EFL teachers and 25 students were interviewed. Then, using content-analysis of the interviewees’ responses and also the analysis and inspection of the book’s content, the most important strong and weak points were discussed in the article.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدهادی محمودی | mohammad hadi
استادیار زبان انگلیسی،دانشگاه بوعلی سینا، همدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
محمد مرادی |
کارشناس ارشد آموزش زبان انگیسی،بوعلی سینا، همدان
نشانی اینترنتی
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1823_a03b9ae7a695b102921f0175ce88df0e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-249665.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات