این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۱۵، شماره ۳۶، صفحات ۱۷۹-۱۹۶

عنوان فارسی نقد و ارزشیابی کیفی کتاب « زبان انگلیسی پایه اول دوره اول متوسطه (هفتم)» با تأکید بر روش‌شناسی آموزش زبان خارجی
چکیده فارسی مقاله آموزش هر زبان موانع و مشکلات خاص خود را دارد، آموزش زبان انگلیسی نیز از این قضیه مستثنی نیست. یکی از اصلی­ترین موانع آموزش زبان انگلیسی، کیفیت کتاب­های درسی می­باشد. از آنجایی که کتاب زبان انگلیسی پایه هفتم مقطع متوسطه اولین تجربه رسمی تحصیلی دانش­آموزان با زبان انگلیسی است، تهیه و تدوین این کتاب از اهمیتی مضاعفی برخوردار بوده وطبعآ مستلزم دقت و تلاش بسیار زیادی از طرف مولفان خواهد بود. از این رو، می­توان گفت که ارزش­یابی و تحلیل محتوای کتاب زبان انگلیسی پایه هفتم مقطع متوسطه می­تواند اقدامی مهم در راستای شناخت نقاط ضعف و قوت این کتاب باشد. هدف اصلی این تحقیق، نقد و ارزشیابی کیفی این کتاببر اساس شاخص­های علمی و تعیین نقاط قوت و ضعف آن بخصوص در ارتباط با روش­شناسی آموزش زبان خارجیاست.بدین منظور، 18 معلم زبان انگلیسی پایه هفتم و 25 دانش­آموز این پایه مورد مصاحبه نیمه ساختاریافته (semi-structured interview) قرار گرفتند. سپس با استفاده از روش تحلیل محتوای مطالب ذکر شده توسط مصاحبه شونده­ها و همچنین بررسی و تحلیل محتوای کتاب،مهمترین نقاط قوت وضعف این کتاب در بخش­های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Qualitative Critique and Evaluation of English for Schools (Prospect 1) with an Emphasis on Foreign Language Teaching Methodology
چکیده انگلیسی مقاله Learning any language has its own specific constraints and problems; English language learning is not an exception. One of the most important problems in learning English language is the quality of textbooks. Since “Prospect 1” is Iranian students’ first formal contact with English language in their schooling programs, designing and developing this book is of crucial significance and logically requires the authors’ more sophistication and precision. Therefore, evaluating and analyzing the content of this book can be an effectual undertaking in diagnosing the strengths and weaknesses where of. The main objective of the present study was to evaluate and analyze this textbook qualitatively on the basis of scientific criteria and eventually identify its merits and demerits especially with regard to the methodology of teaching a foreign language. To do so, 18 EFL teachers and 25 students were interviewed. Then, using content-analysis of the interviewees’ responses and also the analysis and inspection of the book’s content, the most important strong and weak points were discussed in the article.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدهادی محمودی | mohammad hadi
استادیار زبان انگلیسی،دانشگاه بوعلی سینا، همدان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

محمد مرادی |
کارشناس ارشد آموزش زبان انگیسی،بوعلی سینا، همدان


نشانی اینترنتی http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1823_a03b9ae7a695b102921f0175ce88df0e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-249665.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات