این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۱۵، شماره ۳۶، صفحات ۱۹۷-۲۱۴

عنوان فارسی بررسی و نقد کتاب «انگلیسی هفتم» از منظر مهارت دستورِی: ارزیابی یک تغییر
چکیده فارسی مقاله اهمیت و ضرورت ارزشیابی مطالب آموزشی زبان دوم یا خارجی بر صاحبنظران و متخصصان فن کاملاً آشکار است. از سوی دیگر، با توجه به نقش مهم دستور زبان در یادگیری زبان دوم و ظهور رویکردها و مفاهیم جدید در این رابطه، پژوهش حاضر بر آن است تا کتاب انگلیسی هفتم از دوره اول متوسطه به نام پراسپکت 1 (Prospect 1) از سری مجموعه­ی انگلیسی برای مدارس را بر اساس تحلیلی کیفی از منظر «مهارت دستوری» یا (Grammaring) لارسن-فریمن مورد نقد و بررسی قرار دهد. نتایج حاصله نشان می دهد که کتاب مورد نظر در مقایسه با کتاب­های پیشین هم سطح خود از آموزش سنتی دستور زبان فاصله گرفته و گامی رو به جلو در جهت مهارت-محور کردن آن برداشته است. با این حال ظاهراً در برخی از جنبه­ها از جمله فراهم نمودن بافت­های اجتماعی ملموس­تر و دوری گزیدن از تمرین­های مکانیکی و ملال­آور رایج در شیوه­های سنتی پیشرفت قابل ملاحظه­ای نداشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Probing Iranian Seventh-Grade English Coursebook from a Grammaring Perspective: Evaluation of a Change
چکیده انگلیسی مقاله The importance and the exigency to evaluate second or foreign language teaching materials are largely recognized among the experts in the field. In addition, the significant role of grammar in second language acquisition and the emergence of various new concepts and approaches to teaching this aspect of language cannot be denied. The current study, therefore, attempts a qualitative evaluation of the Iranian Schools Seventh Grade English book, that is, Prospect 1 English for Schools Series, from the perspective of Larsen-Freeman’s concept of grammaring. The results revealed that compared with former books of the same grade, the above-mentioned book has detached from the traditional approach to grammar instruction and has taken steps forward to an ability-oriented approach. In some aspects, however, the book does not seem to proceed significantly in terms of providing more tangible social contexts for communication, and the dull mechanical exercises existing in traditional approaches seem to be still common in the book.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عزیزالله میرزایی |
دانشیار گروه زبان انگلیسی، دانشگاه شهرکرد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهرکرد (Shahr kord university)

فرزانه طاهری |
کارشناس ارشدآموزش زبان انگلیسی دانشگاه شهرکرد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهرکرد (Shahr kord university)


نشانی اینترنتی http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1824_57a4550632661500ac92aa9b31140e90.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-249666.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات