این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۱۵، شماره ۳۶، صفحات ۲۱۵-۲۳۰
عنوان فارسی
کاربرد هوشهای چندگانه در کتاب جدید «زبان انگلیسی دوره اول متوسطه»
چکیده فارسی مقاله
چکیده اخیرا کتابهای زبان انگلیسی در ایران بر اساس نظریه هوشهای چندگانه مورد بررسی قرار گرفتهاند. مطالعه حاضر با استفاده از سیاهه هوشهای چندگانه بوتلهو (2003) به بررسی کاربرد هوشهای چندگانه درتمارین کتاب زبان انگلیسی پایه هشتم به نام پراسپکت دو (Prospect Two) پرداخت که هم اکنون برای اولین سال در دوره اول متوسطه در مدارس ایران در حال استفاده است. نتایج نشان دادند که هوش های کلامی-زبانی و میان فردی بیشترین کاربرد را در این کتاب داشتند. هر چند هوش های دیداری-فضایی و اندامی-جنبشی به میزان بسیار کمتری یافت شدند اما هوشهای منطقی-ریاضیاتی، موسیقایی، درون فردی و طبیعتگرا در این کتاب به کار برده نشدند. تحویلات آموزشی و پیشنهادات آتی برای تحقیقات پیش رو در پایان ارائه میشوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Application of Multiple Intelligences in Newly-developed ELT Textbook in Iran»
چکیده انگلیسی مقاله
Recently the textbooks have been analyzed under the light of multiple intelligences theory in Iran. Using Botelho (2003) multiple intelligences checklist to count the catered-for types of intelligences in the exercises and activities, the present study investigated the very recently designed textbook namely “Prospect Two” used in the second junior high state school in Iran. The frequency counts showed that verbal/Linguistic was the most preponderantly used intelligence followed by interpersonal type. However visual/spatial and bodily/kinesthetic intelligences were found in much lower ratios, logical/mathematical, musical, intrapersonal and naturalistic intelligences were not found throughout “Prospect Two”. Pedagogical implications and suggestions for further studies are represented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اسمعیل علی سلیمی |
استادیار آموزش زبان دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
یونس تاسه |
دانشجوی دکترای آموزش زبان انگلیسی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1867_9343f105cb70ba43f7ebc61e67fc7785.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-249667.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات