این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت سلامت
، جلد ۹، شماره ۲۶، صفحات ۷-۱۴
عنوان فارسی
مقایسه محتوای طرح تکریم در مقایسه با اصول و مبانی مشتریمداری
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: اصل مشتریمداری در نظریههای نوین مدیریت به عنوان یکی از جهت گیریهای اصلی سازمانهای امروزی تلقی میشود، زیرا در عمل با جلب رضایت مشتریان درون و برون سازمان، کارآیی خود را در راستای بهرهوری سازمانی به اثبات رسانده است. طرح تکریم نیز به عنوان یکی از برنامههای تحول اداری کشور، با محور قرار دادن جلب رضایت اربابرجوع در این راستا به اجراء در آمده است. هدف از انجام این پژوهش، بررسی محتوای طرح تکریم در مقایسه با اصول و مبانی مشتریمداری است. روش بررسی: در این مقاله که به روش مروری و با استفاده ازمنابع کتابخانهای و اینترنت و ثبت و آنالیز تجربیات عینی، مستقیم و گسترده نویسنندگان در سازمانهای دولتی تهیه؛و سعی شده است علاوه بر بیان اهداف طرح تکریم و معرفی آن به عنوان یک راهکار مشتریمدار در راستای برنامههای تحول اداری کشور، اهمیت جلب رضایت مشتریان داخلی سازمان (کارکنان) و توانمندسازی و انگیزش آنها به عنوان پیش شرط اجرای این طرح بررسی شده و میزان تطابق این طرح با اصول و مبانی مشتریمداری مورد بحث و بررسی قرار گیرد. به دلیل تازهگی، ضرورت اجرا و گستردگی این طرح در سطح کشور، انجام این پژوهشهایی در این زمینه بسیار ضروری به نظر میرسد. مروری بر مطالعات: عمده مطالعات انجام شده نشان داده اند که بیشترین مشکلات نظام اداری کشور در بخش نیروی انسانی است که اهم آن نداشتن انگیزه، عدم تامین اقتصادی و نیازها؛ وجود محافظه کاری وروابط کار نامطلوب است. در بخش سیستمها و روشها نیز کم توجهی به مشتری گرایی و مدیریت کیفیت ذکر شده است. توجه به مشتریمداری به عنوان راهکار مشترک تمام پژوهشهای مذکور مطرح گردیده است. در مصوبه طرح تکریم تامین منافع اربابرجوع بر منافع مؤسسه و ارائه دهندگان خدمت ترجیح داده شده است، که این کم توجهی موفقیت سازمان را در این راستا به چالش کشیده است . نتیجهگیری: طرح تکریم به عنوان یک راهکار مشتریمدار در راستای ایجاد تحول اداری کشور، باید با توانمندسازی، حمایت همهجانبه وانگیزش ارائه دهندگان خدمات از طریق اعمال مدیریت علمی و کارآمد، مشتریان داخلی رادر اولویت توجه قرار داده تا از طریق جلب رضایت آنها، بهبود مستمر کیفیت خدمات تحقق یافته و رضایت مشتریان خارجی سازمان نیز جلب شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
طرح تکریم مردم، مشتریمداری، اربابرجوع مداری
عنوان انگلیسی
A comparative study between content of honoring program and concepts and principles of consumer orienting
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Customer- centered principle in the new management theories is considered as a main direction in today's organizations, because with customers' satisfaction inside and outside of the organization, established its efficacy to organizational productivity. Honoring program as one of the reforming programs in the country has been done with customer satisfaction as its concreted bases. The aim of this study is to evaluate the honoring program comparing to customer-centered principles and fundamentals. Methods: Presented paper has been developed as literature review using the library and internet sources, and recording and analysis direct, wide, and object authors experiences in governmental organizations. In addition to explain the objectives of honoring program, and presenting it as a customer-centered approach for country -wide official reform, we tried to clear the importance of inside costumer (employees) satisfactions, and empowering and motivating them as a prerequisite to accomplish and adapt with costumer centered principle. It is necessary to pay attention to such studies, because of being new subjects and using it in countrywide. Literature review: Most of the studies showed that human recourses is the most problematic issue in the official system due to the subject because of lack of motivation, economical problems and their needs, conservative aspects of job and undesirable work relations. In system and method section, it has been pointed to the less costumer honoring and quality management attention to the customer honoring is the share point for all these studies, in the approval law about costumer honoring, providing the customer benefit's is Poirier on the organizations' and the service providers, which the satisfaction of the organization has been challenged because of the matter. Conclusions: Customers honoring program is a customer centered approach due to administration system reform in country, it is a must to put the inside customers in the first place by empowering, supporting and make motivations for the service providers with the practical and scientific management, so that with gaining their satisfaction, the continuing quality improvement achieve and therefore, the outside customers' satisfactions also would achieved.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
کمال لطیفی قرمیش | k latifi qarmish
یوسف محمودی فر | y mahmoodifar
نشانی اینترنتی
http://jha.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-165-14&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات