این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۱۴، شماره ۳۲، صفحات ۱۱۳-۱۳۳

عنوان فارسی ارزش‌یابی الگو ـ محور کتاب‌های «انگلیسی برای اهداف خاص» (ESP)
چکیده فارسی مقاله چکیده آموزش زبان انگلیسی برای اهداف خاص در سیستم دانشگاهی کشورهای غیر انگلیسی‌زبان، به سبب اهمیت و جایگاه این زبان که همانا زبان رایج علم است اهمیت بسیار دارد. به همین سبب، طراحی و تدوین مطالب آموزشی مناسب و نیز ارزش‌یابی و ارتقای منابع موجود آموزش این زبان کاملاً ضروری است. از سوی دیگر، ارزش‌یابی مواد آموزشی، از جمله کتاب ـ از مهم‌ترینِ این منابع ـ خود نیازمند الگو و چهارچوبی مناسب است. در این مقاله ابتدا الگوهای موجود که برای ارزش‌یابی کتاب‌های آموزش زبان ارائه شده‌‌اند نقد و سپس الگویی مناسب برای ارزش‌یابی کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای اهداف خاص معرفی می‌شود. سرانجام، با استفاده از همین الگو یک نمونه کتاب نقد و ارزش‌یابی می‌شود که برای اهداف خاص طراحی و تدوین شده است
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Model-Based Evaluation of English for Specific Purposes (ESP) Books
چکیده انگلیسی مقاله English, besides other things, is the language of science. In the academic system of the countries in which English is not the mother tongue of people, teaching English for specific purposes (ESP) is very important. Therefore, development and evaluation of effective instructional materials for teaching English and improving their quality is crucially important. On the other hand, evaluation of different instructional materials including books, which are the most frequently used type of materials, requires appropriate models and frameworks. In this paper, the authors have first critically examined some of the well-known textbook evaluation models. Next, they have proposed a model for evaluating ESP books and finally, as an example, an ESP textbook is evaluated based on the proposed model
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Keywords, ESP, materials evaluation, text book

نویسندگان مقاله محمدهادی محمودی | mohammad hadi
استادیار دانشگاه بوعلی همدان

محمد احمدی صفا | ahmadi safa
استادیار دانشگاه بوعلی همدان


نشانی اینترنتی http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1363_f2e30b47110b9453df44abad6b49dc61.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-249702.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات