این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۱۳، شماره ۲۶، صفحات ۱۹-۳۲
عنوان فارسی
بررسی و نقد کتاب اصول برنامهریزی درسی
چکیده فارسی مقاله
چکیده هدف از نقد کتابها بالابردن کیفیت آنها و آگاهی بیشتر و بهتر دانشجویان و خوانندگان آنهاست. برنامهریزی درسی یکی از درسهای تخصصی گروه علوم تربیتی است، ولی متأسفانه در این زمینه منابع زیادی نداریم؛ اکثر کتابهایی که در این زمینه چاپ شدهاند به علت حجم زیاد، ثقیلبودن، یا ناهمخوانی با سرفصلهای شورای عالی برنامهریزی برای معرفیکردن به دانشجویان، بهمنزله منبعی که مناسب برای واحد درسی دانشگاهی باشد، درخور استفاده نیستند. در این مقاله کتاب اصول برنامهریزی درسی، تألیف محمدحسین یارمحمدیان، به طور اجمال معرفی و در ادامه از دو دیدگاه، ظاهری و محتوایی، نقد و بررسی شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Review of the Book Principles of Curriculum Planning
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of reviewing books is to improve their quality and to make more and better knowledge available to students and readers. Curriculum planning is one of the specialized courses in educational sciences; however, there is unfortunately a lack of resources in this field. Most of the existing books in the field of curriculum planning cannot be introduced to students as useful resources for their university courses. The reason is their huge volume, abstrusity, or a lack of compatibility with thecourse descriptions approved by the Supreme Council for Planning. In the present paper, the book “Principles of Curriculum Planning” by Mohammad Hossein Yarmohammadian is briefly introduced, and then reviewed from two perspectives of form and content.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شراره دالوندی |
کارشناس ارشد آموزش و پرورش تطبیقی
نشانی اینترنتی
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_927_c2dffd8ee449cbb57814202c5c8b8283.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-249741.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات