این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۱۲، شماره ۲۴، صفحات ۱۵-۳۴
عنوان فارسی
نقش فرهنگ در آموزش زبان خارجی
چکیده فارسی مقاله
چکیده آموزش فرهنگ در یادگیری زبان خارجی و کاربرد متناسب آن در بافتهای مختلف نهتنها مؤثر است، بلکه در مواردی گریزناپذیر. برای آموزش فرهنگ همراه با زبان خارجی روشهای گوناگونی را میتوان در پیش گرفت. درواقع آموزش زبان خارجی، خارج از بافت فرهنگی زبانِ هدف، تنها زمانی کارامد خواهد بود که با آموزش دستکم برخی از ویژگیهای فرهنگی جامعه زبانی همزمان باشد. در این پژوهش، از یکسو، تلاش شده است تا با نگاهی به دو مفهوم زبان و فرهنگ نقش این دو در آموزش زبان بررسی شود. برای نیل به این هدف، مباحث نظری ارائهشده در این زمینه و برخی از پژوهشهای انجامشده مرور میشوند و مثالهایی برای روشنشدن بحث ارائه میشوند. ازسوی دیگر، مباحث مرتبط با فرایند آموزش و یادگیری زبان و نیازهای پژوهشی این حیطه بررسی میشود. در این مقاله از روش توصیفی ـ تحلیلی برای مرور پژوهشها استفاده شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلیدواژهها، زبان، فرهنگ، آموزش زبان خارجی، یادگیری، بافت،
عنوان انگلیسی
On the Role of Culture in Language Teaching
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: This research aims at investigating the role of culture in language teaching through reviewing the concepts of language and culture and examining their relation. The literature and some theories in the field are reviewed in order to clarify the relation between these fields and throw the light on language teaching and learning process and some research needs from a different perspective. Method: Descriptive-analytic method is used to review the studies. Results and Discussion: Culture teaching not only has some positive effects in foreign language learning and being a competent foreign language speaker, but also it is somehow inevitable in language teaching process. To teach culture there are different methods which can be used. In fact teaching foreign language can be effective only when some of the cultural features of language society are taught.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آتوسا رستم بیک تفرشی | rostambeik tafreshi
دکترای زبان شناسی همگانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
سازمان اصلی تایید شده
: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
احمد رمضانی واسوکلایی | ramezani vasookolaee
دکترای زبان شناسی، عضو هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
نشانی اینترنتی
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_596_9d939fe046ccda959c9edb3a0319bbdf.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-249756.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات