این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Agricultural Science and Technology، جلد ۲۲، شماره ۶، صفحات ۱۴۳۱-۱۴۴۷

عنوان فارسی رفتار کار تیمی در رابطه با آموزشگر، فراگیر، برنامه درسی و محیط آموزشی در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران
چکیده فارسی مقاله این تحقیق، رویکردی پیمایشی جهت تعیین تأثیر مؤلفه های نظام آموزشی در تقویت رفتار تیمی دانشجویان در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران است. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان کشاورزی در پنج دانشگاه ایران بود. 291 دانشجو به­عنوان نمونه آماری با استفاده از روش نمونه­گیری طبقه­ای تصادفی با انتساب متناسب انتخاب شدند. برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه­ای ساختارمند استفاده شده است. داده­ها با استفاده از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم­افزار Smart PLS تجزیه و تحلیل شدند. یافته­ها نشان داد که بین رفتار کار تیمی دانشجویان و مؤلفه های نظام آموزش عالی شامل آموزشگر، فراگیر، برنامه درسی و محیط آموزشی، رابطه مثبت و معنی­داری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که مؤلفه برنامه درسی در مقایسه با سایر مؤلفه­ها بیشترین تأثیر را بر متغیر وابسته دارد. همچنین، مدل معادلات ساختاری ارائه شده، یک مدل تئوریکی قوی برای پیش­بینی رفتار کار تیمی دانشجویان است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Teamwork Behavior in Relation to Teacher, Student, Curriculum, and Learning Environment in Iranian Agricultural Higher Education System
چکیده انگلیسی مقاله This study adopted a survey approach to address and determine the effects of educational system components on strengthening the teamwork behavior of students in the agricultural higher education system of Iran. The statistical population consisted of all agricultural students in five universities of Iran. A sample of 291 students was selected using random stratified sampling method with proportional allocation. A structured questionnaire was used to collect data. The data were analyzed by structural simulation technique using Smart PLS software. The results showed that there was a positive and significant relationship between teamwork behavior of students and the components of the higher education system, which included the teacher, student, curriculum, and the learning environment. The results also showed that the curriculum component had the most impact compared to other components. Also, the presented Applied Structural Equation Model is a strong theoretical model for predicting the teamwork behavior of the students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Iranian universities, Structural Equation Model.

نویسندگان مقاله | Z. Khoshnodifar
Department of Agricultural Extension and Education, College of Agriculture, Tarbiat Modares University, Tehran, Islamic Republic of Iran. (Current address: Department of Agricultural Extension and Education, Higher Educational Complex of Saravan, Saravan, Islamic Republic of Iran.


| E. Abbasi
Department of Agricultural Extension and Education. Tarbiat Modares University, Tehran, Islamic Republic of Iran.


| H. Farhadian
Department of Agricultural Extension and Education, Tarbiat Modares University, Tehran, Islamic Republic of Iran.


| H. Sadighi
Department of Agricultural Extension and Education,Tarbiat Modares University, Tehran, Islamic Republic of Iran.


| M. Pouratashi
Department of Comparative Studies in Higher Education, Institute for Research and Planning in Higher Education, Tehran, Islamic Republic of Iran.


| A. Alambaigi
Department of Agricultural Extension and Education, University of Tehran, Tehran, Islamic Republic of Iran.



نشانی اینترنتی http://jast.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-13431-5&slc_lang=en&sid=23
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات