این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
Money and Economy
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۱۳۵-۱۵۰
عنوان فارسی
استفاده از تئوری بازی رضایت بخش برای ارزیابی عملکرد شعب بانک ها (مطالعه موردی در بانک ملت)
چکیده فارسی مقاله
مسأله ارزیابی عملکرد شعب بانکها به دلیل نقش آن در شناسایی شعب ناکارآمد و تصمیمگیری درباره تداوم فعالیت آنها، یکی از مهمترین تصمیمها در بحث توسعه و تنظیم شبکه شعب است. در این مقاله از توابع رضایتبخش بر اساس استراتژیهای تئوری بازی، جهت ارزیابی عملکرد شعب به صورت انفرادی و گروهی (در مقایسه با سایر شعب) استفاده شده است. در رویکرد پیشنهادی از مفهوم تئوری بازی با همکاری به تعداد واحدهای مورد ارزیابی، بازیکن وجود دارد. تابع مطلوبیت هر بازیکن شامل دو تابع رضایتبخش است که این توابع عبارتند از تابع قابلیت انتخاب (با توجه به خروجیهای شعبه) و تابع قابلیت رد (با توجه به ورودیهای شعبه) تعریف میشود. بر اساس این توابع رضایتبخش دو مجموعه رضایتبخش فردی و گروهی تعیین میشود. مجموعه تعادل رضایتبخش شامل گزینههای "به اندازه کافی خوب" یا همان واحدهای کارا که هم از نظر فردی و هم از نظر گروهی کارا باشند؛ است. در این کار برای مطالعه موردی بانک ملت، با استفاده از آنالیز حساسیت شعبِ ناکارا و همچنین شعبی که تنها از نظر فردی و گروهی کارا هستند، راهکارهایی جهت بهبود وضعیت این شعب ارائه شده است. در نهایت در صورتی که راهکار منطقی برای بهبود این شعب وجود نداشته است، حذف شعب پیشنهاد شده است. جامعه نمونه انتخابی جهت بررسی اجرای روش پیشنهادی در ارزیابی عملکرد، 26 شعبه بانک ملت در استان البرز است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزیابی عملکرد، ارزیابی فردی و گروهی، تئوری بازی رضایت بخش، بازی با همکاری
عنوان انگلیسی
Using Satisficing Game Theory for Performance Evaluation of Banks’ Branches (Case Study in the Mellat Bank)
چکیده انگلیسی مقاله
Due to its role in the identification of inefficient branches and deciding the consistency of their activities, evaluating the performance of a bank's branches is one of the most important decisions in the field of development and regulation of branch network. In this paper, the satisfactory functions based on game theory strategies have been utilized in order to evaluate the individual and within-group performance of the bank's branches. The proposed approach is based on a cooperative game theory, and the number of players is equal to the number of units which must be evaluated. The satisficing equilibrium set includes the options which are qualified as "good enough" or the efficient units which are both individually and within-group efficient. By applying our analytical method to the bank Mellat case study, we have presented solutions to improve the efficiency of inefficient branches and the branches which are only individually or within-group efficient using sensitivity analysis techniques. Lastly, if efficiency improvement is not possible, we have suggested omitting the branch.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Performance Evaluation, Individual and Within-Group Evaluation, Satisficing Game Theory, Cooperative Game Theory
نویسندگان مقاله
عاطفه کهفی | Atefeh Kahfi
Bank Mellat
دکترای مهندسی صنایع
رامین صادقیان | Ramin Sadeghian
Department of Industrial Engineering, Payame Noor University
استادیار مهندسی صنایع
نسیم دارابی | Nasim Darabi
Bank Mellat
فوق لیسانس مهندسی صنایع
نشانی اینترنتی
http://jme.mbri.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-393-1&slc_lang=en&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
اقتصاد
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل - گزارش موردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات