این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
آموزش عالی ایران، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۱۴۳-۱۶۷

عنوان فارسی الگوی مفهومی ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزشی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای با تأکید بر منابع انسانی
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر در سال 1398 باهدف شناسایی ارائه الگوی مناسب ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزشی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای با تأکید بر منابع انسانی انجام شد. این مقاله درصدد است به این سؤال پاسخ دهد چه مدلی برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزشی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای با تأکید بر منابع انسانی می‌توان ارائه کرد؟ برای پاسخ به آن در این تحقیق با روش توصیفی -پیمایشی از نوع داده بنیاد (کیفی و کمی) دیدگاه‌های 16 نفر از صاحب‌نظران مشغول به کار در دانشکده‌های دانشگاه فنی حرفه‌ای، از طریق مصاحبه و دیدگاه 245 نفر از مدیران، اعضای هیئت‌علمی، کارکنان این دانشگاه‌ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته بررسی‌شده است. بررسی‌های انجام‌شده نشان داد پنج مؤلفه، زمان، هزینه، کیفیت، انعطاف‌پذیری، برای ارزیابی عملکرد، مشفقانه، مقابله‌ای برای رویکرد آموزش، محیط عمومی فنی و حرفه‌ای، قوانین دولتی، مطالبات مردمی، ارزش‌های اسلامی، بلوغ فنی و حرفه‌ای برای زمینه، سرمایه انسانی، منابع مالی، دانش مداری، ساختاری برای عوامل فنی حرفه‌ای، برنامه‌ای، موردی، فوق‌العاده برای استراتژی‌های ارزیابی، ارتقای سلامت جامعه، ارتقای رضایت‌مندی عمومی برای اثربخشی، نظارت بر حسن جریان، نظارت بر اجرای صحیح برای کارایی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزیابی عملکرد آموزشی، منابع انسانی، دانشگاه فنی حرفه‌ای

عنوان انگلیسی A Conceptual Pattern for Assessing and Monitoring the Educational Performance of Technical and Professional Colleges with Emphasis on Human Resources
چکیده انگلیسی مقاله this study was conducted in 1398 with the aim of recognizing the appropriate pattern of assessment and monitoring the educational performance of technical and professional colleges with emphasis on human resources. in order to answer it in this study, qualitative research with the descriptive - survey method was conducted with the views of 16 experts working in vocational school, through interviews, and then the  outlook of 245 people, faculty members, employees of these universities have been investigated through questionnaire. Studies have shown that the component, time, cost, quality, flexibility, flexibility, quality, competence, technical maturity, public law, social values, technical maturity, technical maturity, vision for effectiveness, promotion of public satisfaction for effectiveness, monitoring of flow, monitoring, and performance monitoring are effective for performance evaluation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Evaluation and Monitoring of Educational Performance, Human Resources, Faculties of Vocational-Technical University

نویسندگان مقاله ابوالقاسم بحری کمیشانی | abolghasem bahri kemshani
دانشگاه آزاد اسلامی

رشید ذوالفقاری زعفرانی | rashid zolfghari zafrani
دانشگاه آزاد اسلامی

حسن شهرکی پور | hasan shahrakipor
دانشگاه آزاد اسلامی


نشانی اینترنتی http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1458-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات