این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۶، شماره ۴، صفحات ۱۱۹-۱۲۶

عنوان فارسی نقش اخلاق در بازاریابی اجتماعی بر ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی
چکیده فارسی مقاله زمینه: با توجه به مشکلاتی که بازاریابان ورزشی با برندهای‌داخلی روبرو هستند، توجه به اخلاق در بازاریابی‌اجتماعی در جهت بهبود وضعیت خرید مصرف‌کنندگان می تواند موثر باشد. ازین رو پژوهش حاضر با هدف نقش اخلاق در بازاریابی اجتماعی بر ترغیب نخبگان ورزشی به برندهای‌داخلی تدوین شده است. روش:این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه نخبگان ورزشی بودند که تعداد 206نفر بر اساس اصول تعیین حجم نمونه و روش دسترس به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه­ اخلاق در بازاریابی اجتماعی و تصمیم به خرید مصرف کنندگان استفاده­گردید .برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر با نرم افزار spss و Amos استفاده شد. یافته ها:نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان دادبین اخلاق در بازاریابی اجتماعی و ابعادش با ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی رابطه معناداری وجود دارد.نتایج تحلیل مسیر نیز نشان داد که تنها مشتری مداری و رعایت اصول و ارزش های اخلاقی در فروش بر ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی تاثیر مثبت معناداری دارند که مشتری مداری(858/0=β)نسبت به رعایت اصول و ارزش های اخلاقی در فروش(345/0=β)تأثیر بیشتری بر ترغیب نخبگان ورزشی به خرید برندهای داخلی دارد. نتیجه گیری:بر اساس نتایج رعایت اصول اخلاقی در بازاریابی اجتماعی از سوی عوامل اجرایی کسب وکارهای برندهای ورزشی می تواند در شکل دهی رفتار و ترغیب به خرید مصرف کنندگان و نخبگان ورزشی تاثیر داشته باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی ورزشی، اخلاق در بازاریابی اجتماعی، ترغیب مصرف کنندگان به خرید، برندهای داخلی

عنوان انگلیسی The Role of Ethics in Social Marketing on Persuading Sports Elites to Buy Domestic Brands
چکیده انگلیسی مقاله Background: Considering the problems that sports marketers face with internal brands, attention to ethics in social marketing can be effective in improving consumer buying status. Therefore, the present study aimed to investigate the role of ethics in social marketing in encouraging sports elites to internal brands. Method: This is a descriptive-correlational study. The statistical population consisted of all sport elites. 206 individuals were selected as the sample based on the principles of sample size determination and available method. Ethical questionnaire for social marketing and consumer buying ethics questionnaire was used for data collection. Data were analyzed using Pearson correlation test and path analysis with SPSS and Amos software. Results: The results of Pearson correlation test showed that there is a significant relationship between ethics in social marketing and its dimensions with the induction of sporting elites to buy in-house brands. Sport has a significant positive effect on buying in-house brands that customer orientation (β = 0.858) has a greater impact on persuading sporting elites to buy in-house brands than adhering to ethical principles and values in sales (β = 0.345). Conclusion: Based on the results of ethical principles in social marketing by executives of sports brand businesses can have an impact on shaping behavior and encouraging purchase of consumers and sport elites  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Sports marketing, Ethics in social marketing, Motivating consumers to buy, Domestic brands

نویسندگان مقاله ثریا سعیدی |
1. دانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی، واحدآیت الله آملی، دانشگاه آزاد اسلامی،آمل،ایران

نصرالله محمدی |
2. گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور

فرشاد امامی |
3. گروه مدیریت ورزشی، واحد آیت الله آملی، دانشگاه آزاداسلامی، آمل،ایران


نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1182-144&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات