این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۶، شماره ۴، صفحات ۱۴۰-۱۴۵

عنوان فارسی تحلیل رابطۀ مدیریت دانش و اخلاق با وفاداری مشتری
چکیده فارسی مقاله زمینه: سازمان­های ارائه دهنده محصولات و خدمات از مدیریت دانش و شیوۀ ارتباطی به عنوان فاکتورهای رقابتی کلیدی در اقتصاد جهانی یاد می­کنند و برای حضور موفق در بازار آنها را مدنظر قرار می دهند. هدف از این پژوهش، تحلیل رابطه مدیریت دانش و اخلاق با وفاداری مشتری در بانک‌های منتخب است. روش: این پژوهش کاربردی و توصیفی بود و از روش­های همبستگی استفاده شد. جامعه آماری، شامل مشتریان دائمی شعب بانک­های ملت، ملی، پاسارگاد و تجارت شهر تهران بود که از میان آنها 1000 نفر با روش در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه بود . روش تجزیه و تحلیل مورد استفاده در این پژوهش، مدل معادلات ساختاری SEM می­باشد. برای بررسی رابطه بین متغیرها، پس از جمع­آوری داده‌ها از طریق پرسشنامه، از نرم افزار آماری AMOS 22 استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل پرسشنامه از نرم­افزار SPSS 22 استفاده شده است. یافته ­ها: براساس یافته­های پژوهش، مدیریت دانش و اخلاق با وفاداری مشتری  در ارتباط است و برطبق آزمون­های برازندگی مدل، هر چهار بانک از مدل برازش نسبتا خوبی برخوردار هستند. نتیجه‌گیری: نتایج حاصل شده نشان می دهد مقوله های مدیریت دانش و اخلاق مدیریت نقش مهمی در ایجاد مشتریان وفادار دارند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اخلاق ، مدیریت دانش مشتری، وفاداری مشتری

عنوان انگلیسی The Role of Customer Knowledge Management on the Professional Ethics of Banks' Loyal Customers
چکیده انگلیسی مقاله Background: Product and service providers cite knowledge management and communication as key competitive factors in the global economy and consider them for successful market presence. The purpose of this study is to analyze the relationship between knowledge management and ethics with customer loyalty in selected banks. Method: This research was applied and descriptive and correlation methods were used. The statistical population included regular customers of Mellat, Melli, Pasargad and Tejarat Bank branches in Tehran, from which 1000 people were selected as a sample by the available method. The research tool was a questionnaire. The analysis method used in this research is the SEM structural equation model. To analyze the relationship between variables, after collecting data through a questionnaire, AMOS 22 statistical software was used and SPSS 22 software was used to analyze the questionnaire. Results: According to the research findings, knowledge management and ethics are related to customer loyalty and according to model fit tests, all four banks have a relatively good fit model. Conclusion: The results show that the categories of knowledge management and management ethics have an important role in creating loyal customers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Ethics, Customer knowledge management, Customer loyalty

نویسندگان مقاله رضا پسندیده |
1. گروه مهندسی صنایع سیستم و بهره‌وری، دانشگاه صنعتی امیرکبیر

هادی جوهری |
2. گروه اقتصاد مالی، دانشکدۀ اقتصاد، دانشگاه علامه طباطبایی


نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1182-147&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات