این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۶، شماره ۳، صفحات ۵۱-۵۷
عنوان فارسی
اعتماد سازی برند و تثبیت برند با تاکید بر متغیرهای اخلاقی کارکنان
چکیده فارسی مقاله
زمینه: هر سازمان برای موفقیت در شرایط متغیر و پویای امروزی، نیازمند داشتن قابلیت اعتماد به برند و وفاداری مشتریان و عدم تمایل مشتریان به تغییر برند میباشد. سازمان مورد مطالعه که یکی از صنعتهای با فناوری و محصولات پیشرفته میباشد، نیز از این قاعده مستثنی نیست. از طرفی متغیرهای اخلاقی کارکنان میتواند در زمینه دستیابی به این مهم دارای نقش باشد. بر همین اساس، هدف از اجرای تحقیق حاضر، بررسی رابطه همزمان قابلیت اعتماد به برند بر متغیرهای اخلاقی کارکنان و تبلیغات شفاهی و تمایل به تغییر برند میباشد. روش: این تحقیق، در یک سازمان دولتی با فناوری و محصولات پیچیده در شهر تهران انجام شده است؛ که از لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی و از لحاظ ماهیت و شیوه تحقیقات جزء تحقیقات توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری برای سنجش متغیرهای اخلاقی کارکنان، کلیه کارکنان و برای سنجش دیگر متغیرها، کلیه مشتریان سازمان میباشد؛ که برای آزمون فرضیههای تحقیق نمونهای 268 نفری از کارکنان و مشتریان به صورت تصادفی ساده، انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بوده است که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته است. در پایان از روش مدلسازی معادلات ساختاری با کمک نرم افزار لیزرل استفاده شد. یافتهها: نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که قابلیت اعتماد به برند با رهبری اخلاقی، جو اخلاقی و فلسفههای اخلاقی کارکنان رابطه مثبت دارد. هم چنین رهبری اخلاقی و جو اخلاقی با تبلیغات شفاهی رابطه مثبت دارند. نتیجهگیری: سازمان مورد مطالعه برای داشتن مشتریان وفادار و مشتریانی که تمایل به تغییر برند نداشته باشند، بایستی بر قابلیت اعتماد به برند و متغیرهای اخلاقی کارکنان خود، تمرکز ویژه نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
قابلیت اعتماد به برند، متغیرهای اخلاقی، تبلیغات شفاهی، تمایل به تغییر برند
عنوان انگلیسی
Build Brand Trust and Brand Consolidation by Emphasizing on Employees Morality Variables
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Having trust to brand and costumers' loyalty and costumers' unwillingness for changing brand are necessary for achievement of each organization in today's variable and dynamic conditions. Mentioned organization which is one high tech industry with advanced products is not exceptional of this rule. On the other hands morality variables could have a significant role in accessing to this purpose. Principally, the main aim of fulfilling this research is to investigate the simultaneous relationship of trust to brand and morality variables of employees and oral advertisement and brand changing willingness. Method: This research, has been fulfilled in government organization with complex technology and product in Tehran metropolis. This research has from purpose and nature aspect could be considered as applied research and descriptive-scrolling research, respectively. Statistical society for evaluating morality variables of employees and other variables including all employees of studied organization and all costumers, respectively. A sample of 268 members of employees and costumers has been randomly selected for this test. Collection tools of data is questionnaire which its validation and reliability has been confirmed. Consequently, structure equation has been modeled using Lisrel software. Results: The result of research indicated that capability of brand confidence has positive relationship on morality leadership, morality atmosphere and morality philosophy of employees. Although, morality leadership and morality atmosphere have positive relationship on oral advertisement. Conclusion: Loyal customers and costumers who are unwillingness for changing brand of mentioned organization should have especial concentration on capability of brand confidence and its employee's morality variables.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Capability of trust to brand, Morality variables, Oral advertisement, Willingness to changing brand
نویسندگان مقاله
یونس نظری |
گروه مدیریت، مجتمع مدیریت و فناوری های نرم، دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران
مجید رمضان |
گروه مدیریت، مجتمع مدیریت و فناوری های نرم، دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران
محمد ابراهیم سنجقی |
گروه مدیریت، مجتمع مدیریت و فناوری های نرم، دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران
مسیح ابراهیمی |
گروه مدیریت، مجتمع مدیریت و فناوری های نرم، دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-24-186&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
other
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات