این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۶، شماره ۳، صفحات ۷۶-۸۰
عنوان فارسی
رابطه اخلاقمداری در بازاریابی شبکههای اجتماعی با رفتار مصرفکننده: نقش میانجی ارزش ویژه برند
چکیده فارسی مقاله
زمینه: این پژوهش با هدف بررسی رابطه استراتژی اخلاقمداری در بازاریابی شبکههای اجتماعی با رفتار مصرفکننده و تحلیل نقش میانجی ارزش ویژه برند در صنعت درموکازمتیک به انجام رسید. روش: تحقیق پیشرو، کاربردی با رویکرد توصیفی-پیمایشی و بر پایه روش همبستگی بود. جامعه آماری شامل، مصرفکنندگان محصولات صنعت درموکازمتیک در شهر تهران که در رسانههای اجتماعی آنلاین عضویت داشتند بودند و از میان آنها 400 نفر به روش نمونهگیری تصادفی در دسترس انتخاب و به عنوان نمونه آماری در تحقیق مشارکت داده شدند. ابزار جمعآوری دادههای تحقیق، پرسشنامهای محقق ساز بود . دادهها، با استفاده از روشهای توصیفی و استنباطی (معادلات ساختاری) و از طریق نرمافزارهای SPSS و LISREL تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد اخلاقمداری در بازاریابی شبکههای اجتماعی با ارزش ویژه برند و رفتار مصرف کننده رابطه مثبت و معنادار دارد. همچنین ارزش ویژه برند خود به تنهایی با رفتار مصرف کننده رابطه مثبت و معنادار دارد. نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد که در صنعت درموکازمتیک، پیروی شرکتها از رویکردهای اخلاقی در بازاریابی شبکههای اجتماعی میتواند تبعات مثبت فراوانی را برای آنها رقم زند و به صورت مثبت ارزش ویژه برند را بالا برده و بدین طریق رفتار مصرفکنندگان را تحت تأثیر قرار میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی اخلاقی، شبکههای اجتماعی، ارزش ویژه برند، رفتار مصرفکننده
عنوان انگلیسی
The Relationship between Ethics in Social Media Marketing & Consumer Behavior: The Mediating Role of Brand Equity
چکیده انگلیسی مقاله
Background: The aim of this study was to investigate the relationship between ethics strategy in social media marketing and consumer behavior and to analyze the mediating role of brand equity in the dermatocosmetic industry. Method: The leading research was applied with a descriptive-survey approach and based on the correlation method. The statistical population included consumers of dermocosmetic industry products in Tehran who were members of online social media and 400 of them were selected by available random sampling method and participated in the research as a statistical sample. The research data collection tool was a researcher-made questionnaire. Data were analyzed using descriptive and inferential methods (structural equations) and SPSS and LISREL software. Results: Data analysis showed that ethics in social media marketing has a positive and significant relationship with brand equity and consumer behavior. Also, the brand equity alone has a positive and significant relationship with consumer behavior. Conclusion: The results showed that in the dermocosmetic industry, companies' adherence to ethical approaches in social media marketing can have many positive consequences for them and positively increase brand equity and thus affect consumer behavior
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Ethical market, Social networks, Brand equity, Consumer behavior
نویسندگان مقاله
یونس کافی لاله |
1. دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
حسین بوداقی خواجه نوبر |
2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
علیرضا موتمنی |
3. گروه مدیریت صنعتی و فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
علی اکبر پیوسته |
4. گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی اسوه، تبریز، ایران
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-24-189&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
other
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات