این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۰۸-۱۱۶

عنوان فارسی مدل بومی نقش اصول اخلاقی رسانه‌ های اجتماعی بر رفتار مصرف‌ کننده
چکیده فارسی مقاله زمینه: بسیاری از رفتارهای انسان ریشه در اصول اخلاقی دارد و افراد دارای هوش اخلاقی بالا، فعالیت‌هایشان را با اصول اخلاقی پیوند می‏زنند که باعث افزایش تعهد و بهبود نتایج فردی و سازمانی می‏شود و بر رفتار مشتریان اثر می‌گذارند. از طرفی رسانه‏های اجتماعی یک مهارت جدید و مهم برای همه افراد است. هدف پژوهش حاضر ارائه مدلی جهت شناسایی نقش اصول اخلاقی رسانه‏های اجتماعی بر رفتار مصرف‏کننده در صنعت پوشاک می‏باشد. روش: تحقیق حاضر کیفی و در زمره گرندد تئوری می‏باشد. جامعه پژوهش از خبرگان و فعالان صنعت پوشاک تشکیل شده که نمونه‌ای به حجم 15 نفر به روش گلوله برفی از آن انتخاب شده است. برای جمع‌آوری داده‏ها از ابزار مصاحبه نیمه‌ساختاریافته استفاده شده و داده‏ها با استفاده از روش کدگذاری‌های سه‌گانه تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: عوامل انگیزشی، احساسی، اجتماعی و سیاسی، به عنوان طبقات انتخاب شدند که زمینه‏ساز دومین جزء مدل (استفاده از رسانه‏های اجتماعی) شدند. اجزاء بعدی مدل رعایت اصول اخلاقی در ارتباط با مشتری و تبلیغات اینترنتی به عنوان راهبرد پژوهش مد نظر قرار گرفت. نتیجه گیری: بر اساس مدل ارائه‌شده، رعایت اخلاق در رسانه‏های اجتماعی به عنوان متغیرهای مستقل عمل می‏کنند که رفتار مصرف‏کننده را تحت تاثیر قرار می‏دهند. بنابراین بازاریابان باید در فروش و بازاریابی محصولات به این عناصر توجه ویژه نموده تا بتوانند تمایلات خرید مشتریان را افزایش و ضمن حفظ مشتریان، سودآوری شرکت نیز افزایش یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اصول اخلاقی، رسانه‌ های اجتماعی، رفتار خرید مصرف‌ کننده

عنوان انگلیسی Indigenous Model of the Role of Social Media Ethics in Consumer Behavior
چکیده انگلیسی مقاله Background: Many human behaviors are rooted in ethics, and people with high moral intelligence associate their activities with ethics that increase commitment and improve individual and organizational outcomes and influence customer behavior. On the other hand, social media is a new and important skill for everyone. The purpose of this study is to provide a model to identify the role of social media ethics on consumer behavior in the clothing industry. Method: The present research is qualitative and is among the grounded theory. The research community consists of experts and activists in the clothing industry, from which a sample of 15 people was selected by snowball method. Semi-structured interview tools were used to collect data and the data were analyzed using triple coding method. Results: Motivational, emotional, social and political factors were selected as classes that formed the basis of the second component of the model (use of social media). The next components of the model of ethics in relation to the customer and Internet advertising were considered as a research strategy. Conclusion: According to the proposed model, ethics in social media act as independent variables that affect consumer behavior. Therefore, marketers should pay special attention to these elements in selling and marketing products so that they can increase customers' buying desires and while maintaining customers, the company's profitability will also increase
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Ethical principles, Social media, Consumer behavior

نویسندگان مقاله معصومه جلیلیان |


حسین صفرزاده |


سید کامران نوربخش |



نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1182-69&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات