این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۳۴-۱۴۱

عنوان فارسی طراحی مدل بازاریابی اخلاقی رسانه های اجتماعی در شرکت های کوچک و متوسط
چکیده فارسی مقاله زمینه: هدف از این پژوهش تحلیل و طراحی مدل بازاریابی اخلاقی رسانه های اجتماعی در شرکت های کوچک و متوسط است. روش: پژوهش حاضر در زمره پژوهش های کیفی و اکتشافی است که با روش داده بنیاد انجام شد. جامعه تحقیق شامل خبرگان و مدیران بازاریابی و متخصصان بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه های اجتماعی بودند که به شیوه هدفمند 13 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار تحقیق مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و در نهایت با استفاده از روش های کدگذاری باز، محوری و گزینشی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: در بخش کد گذاری باز 248 کد استخراج شد.در بخش کد گذاری محوری در بخش کدگذاری محوری، 105  کد اولیه در قالب 21 مقوله جاگذاری شد که بدین ترتیب مدل مفهومی تحقیق شکل گرفت. نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده عوامل اخلاقی مرتبط با بازار، اهداف بازاریابی اخلاقی رسانه های اجتماعی، مخاطب شناسی رسانه های اجتماعی ، نوع کسب و کار می باشد که عوامل علی را تشکیل می دهند. راهبردهای رسانه های اجتماعی در نمایش و فروش محصولات و خدمات در بازار هدف، راهبرد بازاریابی محتوا، تبلیغات دهان به دهان (WOM)، بازیوارسازی ، بازاریابی افراد تاثیرگذار و مورد احترام،  افزایش آگاهی اخلاقی و مشارکت با برند که به عنوان راهبرد مدل تحقیق مد نظر قرار گرفتند. شرایط مداخله گر و شرایط زمینه ای نیز از اجزای دیگر این مدل بودند که با تاثیرگذاری بر راهبرد، زمینه دستیابی به پدیده اصلی این مدل را فراهم کردند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی اخلاقی، رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا

عنوان انگلیسی Designing an Ethical Social Media Marketing Model in Small and Medium Enterprises
چکیده انگلیسی مقاله Background: The purpose of this study is to analyze and design an ethical social media marketing model in small and medium enterprises. Method: The present study is among the qualitative and exploratory researches that were done with the data method of the foundation. The research population consisted of marketing experts and managers, as well as digital marketing and social media marketing specialists, 13 of whom were purposefully selected as a sample. The research tools were semi-structured interviews and finally analyzed using open, axial and selective coding methods. Results: In the open coding section, 248 codes were extracted. In the axial coding section, in the axial coding section, 105 initial codes were placed in the form of 21 categories, thus forming a conceptual model of the research. Conclusion: Based on the results of market-related ethical factors, the goals of social media ethical marketing are social media cognition audience, type of business that constitute the causal factors. Social media strategies in displaying and selling products and services in the target market, content marketing strategy, word of mouth (WOM) advertising, playmaking, marketing of influential and respected people, increasing ethical awareness and brand partnership as a fashion research model strategy comments were posted. Interventional conditions and social contexts are other components of this model. By influencing the strategy, they provided the ground for achieving the main phenomenon of this model.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Ethical marketing, Social media, Content marketing

نویسندگان مقاله نازنین خجسته |


ابراهیم چیرانی |


سید محمود شبگو منصف |


کامبیز شاهرودی |



نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1182-72&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات