این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۶۴-۱۶۷

عنوان فارسی تحلیل رابطه رهبری تحول ‌آفرین با مدل خود کارآمدی: نقش میانجی هوش اخلاقی
چکیده فارسی مقاله زمینه: هدف از پژوهش حاضر تبیین نقش واسطه‌ای رهبری تحول‏آفرین و رابطه آن با مدل خود کارآمدی با دخالت متغیر میانجی هوش اخلاقی در شرکت سهامی بیمه ایران است. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری کارکنان شرکت سهامی بیمه ایران در شهر کرمان بود که با روش نمونه گیری تصادفی 450 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه رهبری تحول‏آفرین و پرسشنامه هوش اخلاقی و پرسشنامه خودکارآمدی محقق ساخته بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها، از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار PLS استفاده شده است. یافته ها: یافته‌ها نشان داد رهبری تحول‏آفرین با نقش میانجی هوش اخلاقی با خودکارآمدی در شرکت سهامی بیمه ایران در ارتباط است و بر آن اثر غیرمستقیم دارد. نتیجه گیری: افزایش رهبری تحول‏آفرین به طور مستقیم موجب افزایش خوکارآمدی در شرکت سهامی بیمه ایران می‏شود. همچنین به طور غیر مستقیم نیز افزایش رهبری تحول‏آفرین موجب افزایش هوش اخلاقی و در پی آن افزایش خوکارآمدی در شرکت سهامی بیمه ایران می‏شود.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خودکارآمدی،رهبری تحول‌آفرین،هوش اخلاقی

عنوان انگلیسی Analyzing the Relationship between Transformational Leadership and Self-Efficacy Model: The Mediating Role of Moral Intelligence
چکیده انگلیسی مقاله   Background: The purpose of this study is to explain the mediating role of transformational leadership and its relationship with the self-efficacy model with the intervention of the variable of moral intelligence in Iran insurance company. Method: The research method was descriptive-correlational survey. The statistical population of the study is the employees of Iran Insurance Company in Kerman. The sample size for this study was calculated 450 people. The research instruments included the Transformational Leadership Questionnaire, Ethical Intelligence Questionnaire, and the researcher's self-efficacy questionnaire. Data were analyzed by structural equation method using PLS software. Results: The findings showed that transformational leadership with the mediating role of moral intelligence affects self-efficacy in Iran Insurance Company. Conclusion: Increasing the transformational leadership will directly increase the efficiency of Iran Insurance Company. Also, indirectly, the increase in transformational leadership increases moral intelligence and, consequently, increases efficiency in Iran Insurance Company.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Self-efficacy, Transformational leadership, Moral intelligence

نویسندگان مقاله مجتبی نصراله پور |


سنجر سلاجقه |



نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1182-77&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات