این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۵، شماره ۴، صفحات ۱۳۱-۱۳۷
عنوان فارسی
شناسایی ابعاد و مولفه های اخلاق حرفه ای در سازمان
چکیده فارسی مقاله
زمینه: پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و مولفه های اخلاق حرفه ای در سازمان بر اساس منابع معتبر علمی، نظر متخصصان، مدیران و کارشناسان انجام گرفته است. روش: حوزه پژوهش کیفی، لحاظ هدف کار بردی و از نوع اسنادی و پدیدار شناسی است، جامعه آماری شامل کلیه منابع معتبر مرتبط با اخلاق حرفه ای و کلیه متخصصان، مدیران و کارشناس حوزه اخلاق حرفه ای، و نمونه شامل: منابع معتبر مرتبط در دسترس، 10 نفر از متخصصان حوزه موضوع، 10 نفر از مدیران سازمان ها، و 10 نفر از کارشناسان بالای 10 سال سابقه (ادارات تعاون،کارورفاه اجتماعی استان مرکزی ) بودند، روش نمونه گیری نیز هدفمند بود. ابزار گرد آوری داده ها در بخش اسنادی چک لیست و در بخش پدیدارشناسی مصاحبه نیمه ساختار یافته بود.روش تجزیه و تحلیل شامل کدگذاری و تحلیل تفسیری بود. یافته ها: از تعداد 8 سند بالادستی مورد بررسی، تعداد 119 خرده مولفه شناسایی و اخذ شده است که با تفکیک و دسته بندی نمودن این خرده مولفه ها و شناسایی وجه مشترک و وجه افتراق آنها تعداد 24 مولفه اخلاق حرفه ای شناسایی شده است. نتیجه گیری: باید تاکید بر برنامه منسجم آموزش اخلاق حرفه ای، ایجاد روحیه تعاون و کار مشترک و دسته جمعی به ویژه اخلاق اداری و سازمانی جزو برنامه های آموزشی در سازمان قرارگیرد .
کلیدواژههای فارسی مقاله
اخلاق حرفه ای، اخلاق سازمانی، پدیدار شناسی
عنوان انگلیسی
Identifying the Dimensions and Components of Professional Ethics in Organization
چکیده انگلیسی مقاله
Background: The purpose of this study was to identify the dimensions and components of professional ethics in the organization based on authoritative scientific sources, opinion of experts, managers and experts. Method: The field of qualitative research, based on the purpose of the paper, is a documentary and phenomenological type. The statistical population consists of all valid sources related to professional ethics and all professionals, managers and experts in the field of professional ethics, and the sample includes: Relevant valid sources, 10 managers from organizations, and 10 experts from over 10 years of experience (cooperatives, social workers in the central province). The sampling method was also targeted sampling method. The data gathering tool was semi-structured in the documentation section of the checklist and in the phenomenology section of the interview. The analysis method included coding and interpretive analysis. Results: Out of 8 upstream documents, 119 sub-components were identified and obtained by distinguishing and categorizing these sub-components and identifying the common aspect and the way of differentiating them, 24 components of professional ethics were identified. Conclusion: The emphasis on a coherent program of professional ethics training, the creation of a cooperative spirit, and joint work and group work, especially organizational ethics, should be included in the organization's educational programs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Professional ethics, Organization ethics, Phenomenology
نویسندگان مقاله
معصومه سادات سعیدی |
علیرضا فقیهی |
محمد سیفی |
فائزه ناطقی |
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1182-47&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
other
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
گزارش مورد
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات