این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۵، شماره ۴، صفحات ۱۶۳-۱۷۰

عنوان فارسی رابطه برند کارفرما و نوآوری در خدمات : نقش واسطه ای اخلاق کار
چکیده فارسی مقاله زمینه: امروزه در محیط پویا و در حال تغییر، سازمان های خدماتی ناچار به حرکت به سوی نوآوری در خدمات می باشند. هم چنین سازمان ها برای بقاء و حرکت به سمت نوآوری در خدمات، نیازمند داشتن برند کارفرما و اخلاق کار می باشند. بر همین اساس، هدف از اجرای تحقیق حاضر، بررسی رابطه برند کارفرما و نوآوری در خدمات با توجه به نقش واسطه ای اخلاق کار می باشد. روش: این تحقیق، از لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی و از لحاظ ماهیت و شیوه تحقیقات جزء تحقیقات توصیفی- همبستگی می باشد. جامعه آماری، کلیه کارکنان یک سازمان دفاعی می باشد(تعداد 800 نفر)؛ که برای آزمون فرضیه های تحقیق نمونه ای 270 نفری از کارکنان به صورت تصادفی ساده از جامعه محدود، انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده است که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته است. در پایان از روش مدلسازی معادلات ساختاری با کمک پی ال اس استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که برند کارفرما با نوآوری در خدمات و اخلاق کار رابطه معنی داری دارد. هم چنین بین اخلاق کار و نوآوری در خدمات رابطه ی معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری: سازمان مذکور برای حرکت به سمت نوآوری در خدمات، بایستی از اهرم های برند کارفرما و اخلاق کار استفاده نماید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله برند کارفرما، نوآوری در خدمات، اخلاق کار

عنوان انگلیسی Relationship between Employer Brand and Services Innovation: Mediating Role of Work Ethics
چکیده انگلیسی مقاله Background: In today's dynamic and changing environment, service organizations are forced to move towards service innovation. Organizations also need an employer brand and work ethics to survive and move toward service innovation. Accordingly, the purpose of this study is to investigate the relationship between employer brand and service innovation with respect to the mediating role of work ethics. Method: This research is an applied research in terms of purpose and a descriptive-correlational research in terms of the nature and method of research. The statistical population is all employees of a defense organization (800 people); to test the research hypotheses, a sample of 270 employees were randomly selected from a limited community. The data collection tool was a questionnaire whose validity and reliability were confirmed. Finally, the structural equation modeling method was used with the help of PLS. Results: According to the results of the research, employer brand has a significant relationship with services innovation and work ethics. There is also a significant relationship between work ethics and services innovation. Conclusion: In order to move towards service innovation, the mentioned organization must use employer brand and work ethics leverages.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Employer brand, Services innovation, Work ethics

نویسندگان مقاله حسین تاج آبادی |


غلامرضا توکلی |


یونس نظری |



نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1182-51&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده گزارش مورد
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات