این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۵، شماره ۴، صفحات ۱۸۱-۱۸۵
عنوان فارسی
تأثیر جو اخلاق نیروی فروش بر هویت سازمانی: نقش میانجی شادکامی سازمانی و همدلی
چکیده فارسی مقاله
زمینه: بحث جو اخلاقی نیروی فروش زمینه ساز همدلی و شادکامی کارکنان فروش و عاملی محوری در تعیین هویت آنان است. از این رو هدف اصلی این مطالعه تأثیر جو اخلاقی نیروی فروش بر هویت سازمانی آنان با در نظر گرفتن نقش میانجی شادکامی سازمانی و همدلی میباشد. روش: این مطالعه از نظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی- پیمایشی و از نظر گردآوری داده ها، کتابخانه ای- میدانی می باشد. جامعه ی آماری شامل شرکتهای بیمه ای خصوصی استان آ ذربایجان شرقی میباشد که تعداد کل نیروی فروش آنها 245 نفر میباشد. به دلیل پایین بودن تعداد افراد جامعه ی آماری، نمونه گیری انجام نگرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه الکترونیکی است. روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی سازه، تشخیصی، واگرا و همگرا و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ، آزمون فرضیه های تحقیق با نرم افزار Smart PLS بررسی گردید. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که جو اخلاقی نیروی فروش بر شادکامی سازمانی، همدلی و هویت سازمانی تأثیر معنادار مثبتی دارند. شادکامی سازمانی در رابطۀ بین جو اخلاقی نیروی فروش و هویت سازمانی نقش میانجی دارد. همچنین همدلی در رابطۀ بین جو اخلاقی نیروی فروش و هویت سازمانی نقش میانجی ایفا می کند. نتیجهگیری: جو اخلاقی نیروی فروش هم به صورت مستقیم و از طریق ارتقای همدلی و شادکامی سازمانی بر هویت سازمانی فروشندگان موثر است. لذا مدیران شرکتها نیازمند برنامه ریزیهایی برای بهبود جو اخلاقی نیروی فروش هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جو اخلاقی نیروی فروش، شادکامی سازمانی، همدلی، هویت سازمانی، صنعت بیمه
عنوان انگلیسی
The Effect of Sales Force Ethics on Organizational Identity: The Mediating Role of Organizational Happiness and Empathy
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Background: The discussion of the ethical climate of the sales force is the basis of empathy and happiness of sales staff and a central factor in determining their identity. Therefore, the main purpose of this study is the effect of sales force ethics on their organizational identity by considering the mediating role of organizational happiness and empathy. Method: This study is applied in terms of purpose, descriptive-survey method in terms of data and library-field in terms of data collection. The statistical population includes private insurance companies of East Azerbaijan province with a total sales force of 245 people. Due to the low number of people in the statistical population, sampling was not performed. The data collection tool is an electronic questionnaire. Validity of questionnaires based on construct validity, diagnostic, divergent and convergent and its reliability with Cronbach's alpha coefficient. The research hypotheses were tested with Smart PLS software. Results: The findings showed that the ethical climate of sales force has a significant positive effect on organizational happiness, empathy and organizational identity. Organizational happiness mediates the relationship between the ethical climate of the sales force and organizational identity. Empathy also plays a mediating role in the relationship between the ethical climate of the sales force and organizational identity. Conclusion: The ethical climate of the sales force also directly affects the organizational identity of sellers by promoting empathy and organizational happiness. Therefore, company managers need plans to improve the ethical climate of the sales force.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Ethical climate of sales force, Organizational happiness, Empathy, Organizational identity, Insurance industry
نویسندگان مقاله
حسین رحیمی کلور |
زهرا کاظمی |
الله یار بیگی فیروزی |
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1182-53&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
other
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
گزارش مورد
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات