این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۹۸-۱۰۵

عنوان فارسی رابطه نام و نشان سازی اخلاقی و عملکردسازمانی
چکیده فارسی مقاله زمینه: یکی ازمطلوبیت­های مشتری درانتخاب یک محصول برند معتبر است. ارزش نشان تجاری یک اسم، عبارت، طرح، نشان یا ترکیبی ازاین عناصرمی­باشد که تعیین کننده هویت یک سازمان تولیدی ومتمایزکننده آن ازسایر رقبایش می باشد. روش: پژوهش حاضر، از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی از نوع همبستگی می­باشد. جامعـه­ی آمـاری ایـن پژوهش کلیه­­ی کارکنان وکارگران گروه صنعتی بارز کرمان می­باشندکه براساس جدول مورگان تعداد 323 نفر به عنوان نمونه آماری جهت مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از دو پرسشنامه­ی نام و نشان سازی اخلاقی و عملکرد شرکت استفاده شد. داده­های تحقیق پس از جمع­آوری با استفاده از نرم افزارهای آماریSpss24 و Smart pls3 و از طریق ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون تحلیل شدند.  یافته ­ها: یافته­های تحقیق حاکی از آن است که بین کیفیت محصول، کیفیت خدمات، درک قیمت، مسئولیت اجتماعی، فعالیت اجتماعی و آسایش  و عملکرد سازمان رابطه معنا دار وجود دارند. نتیجه گیری:  نام و نشان سازی سازی اخلاقی بر عملکرد شرکت­ها تأثیرگذار است. این بدان معناست که شرکت­ها برای بهبودعملکرد خود بایستی اخلاقیات، نام و نشان سازی اخلاقی و مؤلفه های آن را در کانون توجه خویش قرار دهند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نام و نشان سازی اخلاقی، عملکرد سازمان، بازاریابی اخلاقی

عنوان انگلیسی Relationship between Ethical Branding & Organizational Performance
چکیده انگلیسی مقاله Background: One of the customer's utilities in choosing a product is a valid branded one. The brand value is a name, phrase, design, sign or combination of these elements that determines the identity of a production organization and differentiate it from other rivals. Method: This study is an applied one in terms of purpose and descriptive-correlational one in terms of method of research. The statistical population of this research is all employees and workers of Barez Industrial Group of Kerman. Based on Morgan's table, 323 people were selected as the statistical sample for the study. Two questionnaires were used to collect the data from the research questionnaire: ethics, corporate identity and corporate performance. The data were analyzed by SPSS24 and Smart pls3 softwares and analyzed by Spearman correlation coefficient and regression. Results: Research findings indicate that there is a meaningful relationship between quality of product, service quality, price perception, social responsibility, social activity and comfort and performance of the organization. Conclusion: Ethical branding affects corporate performance. This means that companies need to focus on ethics and its components in order to improve their performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی ابراهیم نژاد |


محبوبه عسکری |


فاطمه ضیائی |



نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-24-146&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات