این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۱۵۸-۱۶۵
عنوان فارسی
تحلیل رابطه اخلاق حرفهای با تسهیم دانش: نقش میانجیخودکنترلی
چکیده فارسی مقاله
زمینه: مدیریت ارزشهای اخلاقی در محیط کار، موجب مشروعیت اقدامات مدیریتی و انسجام و تعادل فرهنگی میشود. در ضمن تقویت خودکنترلی کارکنان، بستر فرهنگی را برای تقویت تجربه و دانش کارکنان مهیا میسازد. مقاله پیش رو، به تحلیل رابطه اخلاقحرفهای بر تسهیم دانش با میانجی خودکنترلی کارکنان میپردازد. روش: پژوهش توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری، شامل کلیه کارکنان سازمان دیوان محاسبات کشور در حوزههای اداری استانهای؛ گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بود. به دلیل محدودیت جامعه تمامی آن به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار پژوهش 3 پرسشنامه استاندارد بود. برای تحلیل داده ها از روش مدلیابی معادلات ساختاری با بهره گیری از نرم افزار PLS و SPSS استفاده شد. یافتهها: ضریب آماره T برآورد شده در رابطه اخلاق حرفهای کارکنان بر تسهیم دانش برابر 543/0 نتیجه شده است. لذا اخلاقحرفهای کارکنان با تسهیم دانش رابطه معنیداری دارد و خودکنترلی رابطه بین ، اخلاق حرفهای کارکنان را با تسهیم دانش به خوبی میانجیگری کردهاست. نتیجهگیری: پارادایمی که به منظور تسهیم دانش فردی کارکنان، تسهیم فرصت یادگیری و تقویت انگیزه آن در سازمان مطرح شده است، بیانگر الزام به تسهیم دانش است تا در کلیه بخشهای سازمان سرایت یافته و همگانی شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشهای اخلاقی، اخلاق حرفهای، خودکنترلی کارکنان و تسهیم دانش
عنوان انگلیسی
Analyzing the Relationship between Professional Ethics and Knowledge Sharing: Mediating Role of Self-Control
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Management of moral values in the workplace leads to the legitimacy of management practices and cultural cohesion and balance. At the same time, strengthening the staff's self-control provides a cultural platform to strengthen the staff's experience and knowledge. This study examines the analysis of relationship between professional ethics with knowledge sharing; mediating role of self-control. Method: The study was descriptive-correlational. The statistical population includes all employees of the Court of Audit in the administrative areas of the provinces; Golestan, Mazandaran, North Khorasan, South Khorasan and Razavi Khorasan. Due to the limitations of the community, all of it was selected as a sample. The research tool was 3 standard questionnaires. Structural equation modeling method was used to analyze the data using PLS and SPSS software. Results: The estimated coefficient of T-statistic in relation to employees' professional ethics on knowledge sharing was equal to 0.543. Therefore, the professional ethics of employees has a significant relationship with knowledge sharing and self-control has mediated the relationship between professional ethics of employees and knowledge sharing. Conclusion: The paradigm that has been proposed in order to share the individual knowledge of employees, share learning opportunities and strengthen its motivation in the organization, indicates the need to share knowledge to be spread and common in all parts of the organization.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Moral values, Professional ethics, Staff’s self-control, Knowledge sharing
نویسندگان مقاله
سعید خیاط مقدم |
سیده مهدیه طباطبایی نسب |
کیومرث سجادی |
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1-318&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
other
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات