این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۵، شماره ویژه نامه، صفحات ۱۵۱-۱۵۴
عنوان فارسی
تحلیل ارتقای کیفیتگرایی در سایه توجه به اخلاق کسب وکار
چکیده فارسی مقاله
زمینه: اهمیت اخلاق کسب و کار و تاثیر اخلاق بر عملکرد سازمان، کیفیت محصولات و در نهایت رضایت مشتریان، جایگاه تازه و بدیعی در مباحث مدیریت یافته است، بنابراین هدف این پژوهش بررسی اثر اخلاق کسب و کار بر ارتقای کیفیتگرایی میباشد. روش: مطالعۀ حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری و تحلیل اطلاعات، توصیفی- همبستگی میباشد. جامعـۀ آماری این پژوهش، مهندسین مشاور و ناظر شرکتهای پیمانکاری در شهرستان شاهرود میباشد که تعداد آنها پس از بررسی معادل 109 شرکت برآورد گردید و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده، تعداد 84 نفر بهعنوان نمونه انتخاب گردیدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد و بهمنظور تحلیل دادهها از نرمافزارهای آماری اس پی اس اس و ایموس استفاده گردید و از طریق آزمون تحلیل معادلات ساختاری به تحلیل دادهها پرداخته شد. بـرای آزمون فرضیههای تحقیق از معادلات ساختاری استفاده گردید. یافتهها: نتایج نشان داد که متغیر اخلاق کسب و کار بر کیفیتگرایی اثر مثبت و معناداری دارد. نتیجهگیری: توجه به اخلاق فضای کسب و کار میتواند منجر به بهبود کیفیت و افزایش رضایتمندی گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اخلاق، کسب و کار، کیفیتگرایی، رضایت مشتری
عنوان انگلیسی
Analysis of Quality Promotion in the Shadow of Paying Attention to Business Ethics
چکیده انگلیسی مقاله
Background: The importance of business ethics and the impact of ethics on organizational performance, product quality and ultimately customer satisfaction, has found a new and innovative place in management issues, so the purpose of this study is to investigate the effect of business ethics on promoting quality. Method: The present study is applied in terms of purpose and descriptive-correlational in terms of data collection and analysis. The statistical population of this study is consulting engineers and supervisors of contracting companies in Shahroud city, whose number was estimated to be equal to 109 companies after review and 84 people were selected as a sample using simple random sampling method. A questionnaire was used to collect data and in order to analyze the data, SPSS and Emus statistical software were used and the data were analyzed through structural equation analysis test. Structural equations were used to test the research hypotheses. Results: The results showed that business ethics has a statistically significant effect on quality-oriented business. Conclusion: Paying attention to the ethics of the business environment can lead to improved quality and increased satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Ethics, Business, Quality orientation, Customer satisfaction
نویسندگان مقاله
امیر غفوریان شاگردی |
سعید آیباغی اصفهانی |
سمیه زراعتکار |
مهدی جلالی |
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-24-176&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
other
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات