این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اقتصاد فضا و توسعه روستایی، جلد ۱۰، شماره ۳۸، صفحات ۱۸۵-۲۰۸

عنوان فارسی تحلیل نقش بازارهای محلی در توانمندسازی زنان روستایی مورد: شهرستان قائن
چکیده فارسی مقاله یکی از راه‌های توانمندسازی زنان روستایی فراهم آوردن زمینه حضور آنها در فعالیت­های اقتصادی و بخصوص فروش تولیدات و محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی است که نیازمند مهیا نمودن شرایط مطلوب از جمله ایجاد بازارهای مناسب برای این محصولات است. لذا، پژوهش حاضر به دنبال بررسی نقش بازارهای محلی در توانمندسازی زنان روستایی در شهرستان قائن می­باشد. تحقیق حاضر از نوع کاربردی؛ با روش­شناسی توصیفی و تحلیلی است و برای گردآوری اطلاعات از روش­های کتابخانه­ای و میدانی مبتنی بر ابزار پرسشنامه محقق ساخته بهره گرفته شده است. حجم نمونه این تحقیق شامل 80 زن روستایی از 21 روستای شهرستان قائن است که به صورت تمام­شماری در زمان مطالعات میدانی به عنوان فروشنده در بازارهای محلی مورد مطالعه حضور داشته­اند. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون­های رگرسیون و مقایسه میانگین و برای رتبه بندی روستاهای مورد بررسی از مدل کوکوسو بهره گرفته شده است. نتایج نشان می­دهد که زنان مورد مطالعه در بعد فردی بیشترین تاثیر را از شرایط بازار پذیرفته­اند. همچنین بازار های محلی بیشترین تاثیر را بر توانمندسازی زنانی که در روستاهای قومنجان، تیغدر و روم سکونت دارند داشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله زنان زوستایی، بازارهای محلی، توانمندسازی زنان، توسعه روستایی، شهرستان قائن

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله طاهره صادقلو |
استادیار جغرافیا و برنامه روستایی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران

هانیه حق پناه |
دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه روستایی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران


نشانی اینترنتی http://serd.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-330&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات