این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
اقتصاد و بانکداری اسلامی
، جلد ۱۰، شماره ۳۵، صفحات ۱۴۳-۱۶۹
عنوان فارسی
چشمانداز مطالعه و آموزش اقتصاد کلان با رویکردی اسلامی در رشته اقتصاد اسلامی (نقد وضعیت موجود در مقطع کارشناسی ارشد و ارایه رویکرد جدید)
چکیده فارسی مقاله
یادگیری و آموزش در طول تاریخ، نقش بهسزایی در رشد و تکامل علوم بشری داشته است. مطالعه درست و آموزش کارآمد اقتصاد کلان با رویکردی اسلامی، میتواند به رشد این شاخه مهم از اقتصاد کمک نموده، تقاضا برای آن را بهخصوص در جامعههای اسلامی افزایش دهد. هدف از این نوشتار، که با روش تحلیل انتقادی انجام شده، بررسی و نقد رویکردهای مطالعه و آموزش اقتصاد کلان با رویکردی اسلامی در رشته اقتصاد اسلامی است که بهدنبال آن از رویکرد تطبیقی- انتقادی برای آموزش این درس در مقطع کارشناسی ارشد در شرایط گذار جامعه بهسوی جامعه ایدهآل اسلامی، سخن گفته شده است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که نظریه اقتصاد کلان با رویکردی اسلامی، بهطور کافی و مؤثر تبیین نشده است. و در مراکز علمی-پژوهشی و تصمیمگیری اقتصادی، تقاضای مؤثری برای آن وجود نداشته است. و اینکه آموزش تطبیقی - انتقادی این درس، به همراه انجام مطالعات آماری، موجب افزایش اثربخشی و تقاضای مؤثر برای آن میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اقتصاد کلان، آموزش، روش تطبیقی، رویکرد اسلامی
عنوان انگلیسی
Perspectives of studying and teaching macroeconomics with an Islamic approach (Critique of the current situation and present a new approach)
چکیده انگلیسی مقاله
Learning and education throughout history has played a significant role in the growth and development of the humanities. Proper study and efficient macroeconomic education with an Islamic approach can help the growth of this important branch of economics, especially the demand for it in Islamic societies. The purpose of this article, which is done by critical analysis method, is to review and critique the approaches of studying and teaching macroeconomics with an Islamic approach, followed by a comparative-critical approach to teaching macroeconomics with an Islamic approach in the conditions of the transition of the society towards the ideal Islamic society. Findings show that the theory of macroeconomics with an Islamic approach has not been adequately and effectively explained. And in scientific-research centers and economic decision-making, there has been no effective demand for it. And that comparative-critical teaching of this course, along with conducting statistical studies, increases its effectiveness and effective demand for it.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Macroeconomics, Education, Comparative Method, Islamic Approach
نویسندگان مقاله
امیر خادم علیزاده | Amir Khadmalizadeh
Associate Professor, Faculty of Economics, Allameh Tabatabai University
دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی
نشانی اینترنتی
http://mieaoi.ir/browse.php?a_code=A-10-415-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات