این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اقتصاد و بانکداری اسلامی، جلد ۱۰، شماره ۳۴، صفحات ۲۴۱-۲۶۱

عنوان فارسی بررسی عوامل تاثیرگذار بر رضایت مشتریان از بانک های مختلف در ایران
چکیده فارسی مقاله اهداف پژوهش، بررسی عوامل تأثیرگذار بر رضایت مشتریان از بانک­های مختلف دولتی و خصوصی شامل بانک­های ملی، پاسارگاد و مهر اقتصاد بوده که  بر روی 384 مراجعه‌کننده که به روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­بندی‌شده مورگان انتخاب شدند، در منطقه 3 تهران در سال 1397 اجرا شد. متدلوژی تحقیق، استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای بررسی نرمالیتی داده­ها و به‌کارگیری آزمون تی تست و تحلیل رگرسیونی لجستیک (مدل لاجیت) بوده است. طبق نتایج، پایایی پرسش‌نامه­ها از طریق آلفای کرونباخ 80/0 برآورد شد. متغیرها براساس آزمون مربوطه تماماً نرمال بود. طبق مدل برآورد شده، عوامل کیفی سرویس‌های بانکی در بانک­های ملی و پاسارگاد بترتیب 100 و 2/98 درصد و متغیر عوامل فیزیکی و ملموس در بانک مهراقتصاد 9/93 درصد و بیشترین اثر معنی‌داری از لحاظ آماری بر رضایت مشتریان داشته­اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رضایت مشتری، بانک، عوامل تاثیرگذار، تحلیل اقتصادی

عنوان انگلیسی Study the factors affecting on customer satisfaction from different banks in Iran
چکیده انگلیسی مقاله ABSTRACT The objectives of the study were to investigate the factors affecting customer satisfaction from various public, private and credit banks, including Melli, Pasargad and Mehre Egtesad. This study were implemented in district 3 of Tehran province in 2017 .The sample is stratified random sampling method based on Morganchr('39')s classification, 384 were selected. For collecting of information used questionnaires and interviews with 384 customers  who were selected by Morgan randomized random sampling method. The methodology has been to use the Kolmogorov-Smirnov test for normality of data and using t-test and logistic regression analysis (logit models). According to the results, the reliability of the Questionnaires was estimated to be 0.8 by Cronbach's alpha. The variables were completely normal based on the Relevant test. Based on the estimated model, the quality factors of banking services in Melli and Pasargad banks are 100 and 98.2 percent, respectively and the variable of physical and tangible factors in .Mehre Egtesad  bank was 93.9 percent and the most statistically significant effect on customer satisfaction.    
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Customer satisfaction, Bank , factors effects, Economic analysis

نویسندگان مقاله هرمز اسدی | hormoz asadi
Assistant Professor of Research in Economic and Social Research, Seed and Seed Breeding Research Institute, Agricultural Research, Education and Extension Organization (AREEO), Karaj, Iran (corresponding author)
استادیار پژوهش تحقیقات اقتصادی و اجتماعی، مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، کرج ، ایران (نویسنده مسئول)

مهدی مینایی | Mehdi Minaei
Assistant Professor of Imam Khomeini Agricultural Jihad Center of Higher Education, Agricultural Research, Education and Extension Organization (AREEO), and Promised Lecturer of Samangan Non-Governmental-Nonprofit Higher Education Institute, Karaj, Iran
استادیار مرکز آموزش عالی جهاد کشاورزی امام خمینی(ره)، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مدرس مدعو مؤسسه آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سمنگان، کرج، ایران

سیدبصیر میرتمیزدوست | Seyed Basir Mirtamizdoust
Former Master's Student in Islamic Economics, Non-Governmental-Nonprofit Higher Education Institute of Samangan, Amol County, Karaj Branch
دانشجوی سابق کارشناسی ارشد رشته اقتصاد اسلامی، مؤسسه آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سمنگان، شهرستان آمل ، واحد کرج


نشانی اینترنتی http://mieaoi.ir/browse.php?a_code=A-10-819-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات