این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
اقتصاد و بانکداری اسلامی
، جلد ۹، شماره ۳۲، صفحات ۱۴۷-۱۷۳
عنوان فارسی
بررسی روابط میان مشارکت مشتری، ایجاد ارزش مشتری و چسبندگی مشتری به شبکههای اجتماعی در نظام بانکی
چکیده فارسی مقاله
هدف از این مطالعه تعیین تأثیر مشارکت مشتری با شبکههای اجتماعی بر چسبندگی مشتری در بین مشتریان بانک صادرات استان اصفهان در تحقیقی بهروش توصیفی- همبستگی با جامعه آماری کلیه مشتریان عضو صفحه اینستاگرام و باشگاه مشتریان بانک صادرات استان اصفهان بوده که 385 نفر آنها بهعنوان نمونه و بهروش تصادفی ساده انتخاب و با پرسشنامه برگرفته شده از مطالعات ژانگ و همکاران (2017) مورد پرسش قرار گرفتند. یافتههای پژوهش نشان داد مشارکت آگاهانه بر ارزش عملیاتی تأثیر نمیگذارد ولی بر ارزش لذتبخشی و ارزش اجتماعی تأثیر مثبت میگذارد. اشتیاق مشتری بر ارزش عملیاتی، ارزش لذتبخشی و ارزش اجتماعی تأثیر مثبت میگذارد. تعامل اجتماعی بر ارزش عملیاتی تأثیر مثبت میگذارد اما بر ارزش لذتبخشی و ارزش اجتماعی تأثیر نمیگذارد. مشارکت آگاهانه، اشتیاق مشتری، ارزش عملیاتی، ارزش لذتبخشی و ارزش اجتماعی بر چسبندگی مشتری تأثیر مثبت میگذارد. ولی تعامل اجتماعی بر چسبندگی مشتری تأثیر نمیگذارد. چسبندگی مشتری بر تبلیغ دهانی در بانک صادرات تأثیر مثبت میگذارد. ارزش عملیاتی در تأثیرگذاری مشارکت آگاهانه بر چسبندگی مشتری نقش میانجی ندارد اما در تأثیرگذاری اشتیاق مشتری و تعامل اجتماعی بر چسبندگی مشتری نقش میانجی دارد. نقش میانجی ارزش لذتبخشی در تأثیرگذاری مشارکت آگاهانه، اشتیاق مشتری و تعامل اجتماعی بر چسبندگی مشتری معنادار است. نقش میانجی ارزش اجتماعی در تأثیرگذاری تعامل اجتماعی بر چسبندگی مشتری معنادار نبوده اما در تأثیرگذاری مشارکت آگاهانه و اشتیاق مشتری بر چسبندگی مشتری معنادار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مشارکت مشتری، شبکههای اجتماعی، چسبندگی مشتری، بانک صادرات استان اصفهان
عنوان انگلیسی
Investigation of Relationship between Customer Engagement, value co-creation value & Customer Stickiness to Social Networks in the Banking
چکیده انگلیسی مقاله
This study aimed to investigate the impact of customer's engagement by social Network on client stickiness among Isfahan Saderat bank's customers carrying out a descriptive-correlational type research whose statistical population consisted of all customers who are members of instagram page and customers' gym of Isfahan Saderat bank and 385 members were selected as sample and sampling was done by simple random sampling procedure and they were investigated using the questionnaire which was derived from Zhang et al. (2017). Findings of the study showed that consciously participation does not have any impact on operational value, but it has a positive impact on enjoyment value and social value. Customer's eagerness has a positive impact on operational value, enjoyment value and social interaction. Social interaction has a positive impact on operational value but it does not have any impact on enjoyment value and social value. Consciously engagement, customer's eagerness, operational value, enjoyment value and social value have a positive impact on customer's stickiness. But social interaction does not have any effect on customer's stickiness. Customer's stickiness has a positive impact on oral advertisement in Saderat bank. Operational value in effectiveness of consciously engagement does not have an intervening role on Customer stickiness, but it has an intervening role in effectiveness of customer eagerness and social interaction on client eagerness. The intervening role of enjoyment value in the effectiveness of consciously engagement, client eagerness and social interaction on Customer stickiness is meaningful. The intervening role of social value in the effectiveness of social interaction on Customer stickiness is not meaningful but it is meaningful in the effectiveness of consciously participation and customer eagerness on Customer stickiness.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Customer Engagement, Social Networks, Customer Stickiness, Saderat Bank of Isfahan.
نویسندگان مقاله
محمد مشهدیزاده | Mohammad Mashhadizadeh
Assistant Professor of Management, Islamic Azad University, Mobarakeh Branch (Corresponding Author)
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه (نویسنده مسئول)
بهزاد ساعدی | Behzad Saedi
Master of Business Administration, Islamic Azad University, Dolatabad Branch
کارشناسارشد مدیریت کسبوکار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولتآباد
نشانی اینترنتی
http://mieaoi.ir/browse.php?a_code=A-10-765-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات