این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
اللغه العربیه و آدابها
، جلد ۱۷، شماره ۲، صفحات ۱۷۷-۲۰۰
عنوان فارسی
التحول الفکری والثقافی فی نظام لغه القرآن علی ضوء منهج مدرسه بون الدلالیه (دراسه العقل نموذجا)
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
الفکر، الثقافه، مدرسه بون، القرآن،
عنوان انگلیسی
Intellectual and cultural transformation in the Quranic language system in light of Bon’s semantic approach (studying the AL aqle as a model)
چکیده انگلیسی مقاله
The linguistic system stimulates the intellectual and cultural transformation of those who speak and sometimes affects the establishment of cultures and civilizations. Bon Semantic School based its researches on this issue and relied on intellectual principles and approaches to address the linguistic system. The Qur’an as a linguistic system with all its linguistic elements lacks the study of the intellectual or cultural transformation that from which national or collective mind. Given the importance of the issue of how thought and culture are formed in the linguistic system of the Qur’an, we have addressed the semantic structures forming the word al aqle. Depending on the descriptive-analytical approach, and according to the statistical methodology, this research examined the employment of Bon Semantic School theory. Among the most important results that we have reached are that the coherence of the “al aqle” with “al elme” in the linguistic methods led to the intellectual transformation which is the transition from the passive Thought to the active Thought.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
الفکر, الثقافة, مدرسة بون, القرآن
نویسندگان مقاله
رجاء أبوعلی |
أستاذة مساعدة، قسم اللغة العربية وآدابها بجامعة العلامة الطباطبائي، طهران
إحياء کماسي |
طالبة دکتوراه، قسم اللغة العربية وآدابها بجامعة العلامة الطباطبائي، طهران
نشانی اینترنتی
https://jal-lq.ut.ac.ir/article_79115_4e0737705b6de779003690499b5e86de.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
ar
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات