این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
پژوهشنامه بیمه
، جلد ۳۰، شماره ۳، صفحات ۲۱-۴۰
عنوان فارسی
طراحی و پیادهسازی سیستم پایلوت فروش متقاطع با استفاده از رویکرد ارزش مشتری در صنعت بیمۀ ایران
چکیده فارسی مقاله
باتوجه به محیط رقابتی کنونی در صنعت بیمه، شرکتهای بیمه لازم است بهمنظور حداکثر کردن سودآوری مشتری، علاوهبر اکتساب مشتریان جدید، به حفظ مشتریان قدیمی و افزودن ارزش آنها بپردازند. یکی از متداولترین راههای افزایش ارزش مشتری برای شرکتهای بیمه، فروش محصولات بیشتر به مشتریان کنونی و برتر شرکت است که به آن فروش متقاطع گویند. در این تحقیق از مدل RFM بهمنظور تحلیل ارزش مشتریان یکی از شرکتهای بیمهای بزرگ استفاده شده است. مشتریان این شرکت براساس سه متغیر تازگی، تکرار و ارزش پولی بخشبندی شدهاند. پس از محاسبۀ این متغیرها، بااستفاده از الگوریتمهای k-means و fuzzy c-mean مشتریان خوشهبندی شدهاند. نتایج این خوشهبندی از نظر کیفیت براساس معیار سیلوئت سنجیده شده است. وزن هریک از این متغیرها در صنایع مختلف میتواند متفاوت باشد، ازاینرو بااستفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی، وزن هریک از این متغیرها تعیین شده است. سپس خوشهها برحسب ارزش رتبهبندی شدهاند و سودآورترین مشتریان مشخص شدهاند. همچنین در فاز دوم این تحقیق، بااستفاده از تکنیک استخراج قوانین انجمنی، الگوهای مصرف مشتریان در هر خوشه، ترسیم گردیده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing and Implementation of Cross-Selling Pilot System Based on Customer Value Approach in Iranian Insurance Industry
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مرضیه عاملی بصیری | ameli basiri
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
محسن قره خانی |
استادیار دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
نشانی اینترنتی
http://jir.irc.ac.ir/article_13318_9908923d79f449307ba2bdff49712a4c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1470/article-1470-250169.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات