این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
پژوهشنامه بیمه
، جلد ۳۰، شماره ۲، صفحات ۳۵-۶۰
عنوان فارسی
بررسی تأثیر آموزشهای ضمنخدمت بر توانمندی و عملکرد شغلی کارکنان در یک شرکت بیمهای
چکیده فارسی مقاله
باتوجه به اهمیت روزافزون آموزشهای ضمنخدمت و نقش بسزای این آموزشها در بهبود عملکرد کارکنان سازمان، دورههای آموزشی با هدف افزایش کیفیت مطلوب ارزیابی میشوند. لذا مسئلۀ اصلی این پژوهش بررسی تأثیر آموزشهای ضمنخدمت حرفهای بر توانمندی و عملکرد شغلی کارکنان در یک شرکت بیمهای است. در این پژوهش از مدل CIPP برای ارزیابی کیفیت آموزش ضمنخدمت استفاده شده است. الگوی ارزشیابی CIPPچهار نوع ارزشیابی را ارائه میکند: کیفیت زمینه، کیفیت درونداد، کیفیت فرایند و کیفیت برونداد یا محصول. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش کلیۀ کارکنان یک شرکت بیمهای هستند، روش نمونهگیری در این پژوهش طبقهای و تصادفی سیستماتیک است و حجم نمونه 217 نفراز افراد جامعه است. نتایج پژوهش با استفاده از نرمافزار SMART PLS و SPSS تحلیل شده است. طبق نتایج بهدستآمده آموزشهای ضمنخدمت بر توانمندی کارکنان تأثیر مستقیم و مثبت دارد که هریک از ابعاد کیفیت درونداد، کیفیت فرایند، کیفیت برونداد و کیفیت زمینه بهترتیب از بیشترین تا کمترین تأثیر را بر توانمندی کارکنان دارند. همچنین باتوجه به نتایج حاصل از پژوهش، آموزشهای ضمنخدمت بر عملکرد شغلی کارکنان تأثیر مستقیم و مثبت دارد که هریک از ابعاد کیفیت زمینه، کیفیت فرایند، کیفیت درونداد و کیفیت برونداد بهترتیب از بیشترین تا کمترین تأثیر را بر عملکرد شغلی کارکنان دارند. درنهایت میتوان نتیجه گرفت که توانمندی کارکنان بر عملکرد شغلی کارکنان، تأثیر مستقیم و مثبت دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of In-Service Training on Competencies and Occupational Performance of Employees in an Insurance Company
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی دهقانی |
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)
علی رضا دقیقی اصلی | daghighi asli
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
فاطمه پورولی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی بیمه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال (Islamic azad university of tehran north)
نشانی اینترنتی
http://jir.irc.ac.ir/article_11856_d7a1704e0bedbb9b21cf41e03649b09e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1470/article-1470-250176.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات