این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهشنامه حقوق کیفری
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۱۱۱-۱۳۹
عنوان فارسی
جرایم علیه قواعد تبلیغ در تجارت الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
برابر قانون تجارت الکترونیکی تأمینکنندگان موظفند ضوابطی را در امر تبلیغ رعایت کنند که تخلف از آن، جرم علیه قواعد تبلیغ است. مواد 50 تا 55 و ماده 70 رکن قانونی این جرایم است. از حیث رکن مادی، رفتار فیزیکی شامل تبلیغات فریب دهنده، به خطر انداختن سلامتی افراد، عدم ارائه اطلاعات کامل، تبلیغ با هویت مجهول و ارسال تبلیغات ناخواسته است. مرتکب جرم، تأمین کننده و بزه دیده جرم، مصرف کننده است که تعاریف ویژه خود را دارند. این جرایم مقید به نتیجه خاصی نیست و شرط اصلی آن، وقوع رفتارهای مادی در بستر تجارت الکترونیکی است. از حیث رکن معنوی، با توجه به عدم تصریح قانونی و اصلِ عمدی بودن جرایم، رفتارهای غیرعمدی قابل مجازات نیستند. چون مجازات ماده 70 قانون تجارت الکترونیکی تعزیر درجه پنج است، کاربست بعضی از ساز و کارهای ارفاقی قانون مجازات اسلامی نسبت به جرایم کوچک، در مورد این جرایم امکان ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Crimes against Advertising Rules in Electronic
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی مراد حیدری | ali morad
استادیار گروه حقوق دانشگاه حضرت معصومه س
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه حضرت معصومه (Hazrat e masoumeh university)
نشانی اینترنتی
http://jol.guilan.ac.ir/article_1196_9527eee36af6daa626faf23bc60339d4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1479/article-1479-250507.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات