این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۱۰-۱۸
عنوان فارسی
تأثیر روش تدریس کلاس معکوس بر خودکارآمدی تحصیلی و یادگیری خودراهبر دانشجویان در درس زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: امروزه، آمادگی برای خودراهبری و خودکارآمدی به عنوان یک عامل انگیزشی در امر یادگیری دانشجویان مورد توجه قرار گرفته است. این مطالعه با هدف بررسی اثر بخشی تدریس کلاس معکوس بر خودکارآمدی تحصیلی و یادگیری خودراهبر دانشجویان دانشگاه پیام نور دلفان در درس زبان انگلیسی انجام شد. روش ها: روش نیمه آزمایشی، که در آن 30 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور دلفان، که در نیمسال تحصیلی 1397-1396 درس زبان انگلیسی را انتخاب کرده بودند با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب، و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند (هر گروه 15 نفر). ابزار پژوهش پرسشنامههای خودکارآمدی تحصیلی جینکز و مورگان (1992)، و یادگیری خودراهبر فیشر و همکاران (2001) بود. دادهها در نرم افزار SPSS نسخه 23 و با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیری تحلیل شدند. یافته ها: یافتهها نشان داد که بین گروههای آزمایش و کنترل از نظر خودکارآمدی تحصیلی و یادگیری خودراهبر با مؤلفههای آن (خودکنترلی، رغبت در یادگیری و خود مدیریتی) تفاوت معناداری وجود دارد، و روش تدریس کلاس معکوس باعث افزایش میزان خودکارآمدی تحصیلی و خودراهبری یادگیری (خودکنترلی، رغبت در یادگیری و خودمدیریتی) در بین دانشجویان شد (001/0>P). نتیجه گیری: روش تدریس کلاس معکوس میتواند میزان خودکارآمدی تحصیلی و خودراهبری در یادگیری (خودکنترلی، رغبت در یادگیری و خودمدیریتی) را در بین دانشجویان ارتقاء بخشد. بنابراین استادان میتوانند از این روش تدریس جهت افزایش خودکارامدی تحصیلی و یادگیری خودراهبری دانشجویان استفاده کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلاس معکوس، خودکارآمدی تحصیلی، یادگیری خودراهبر، دانشجویان
عنوان انگلیسی
The Effect of Flipped Classroom on Academic Self-Efficacy and Self-Directed Learning among Students in English Lesson
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Nowadays, readiness for self-directedness and self-efficacy is considered as a motivating factor in student learning. The aim of this study was to evaluate the effectiveness of reverse-class teaching on self-efficacy and self-directed learning of students at Payam-e-Noor Delfan University in English. Methods: The semi-experimental method, in which 30 students of Punjab-e-Noor Delfan University who selected the English language during the 2018-2019 semester, were selected by available sampling method and randomly assigned to two experimental and control groups (Each group is 15 people). The research instrument was questionnaires academic self-efficacy (Jinks & Morgan, 1992) and self-directed learning (Fisher et al, 2001). Data were analyzed by SPSS software version 23 and using covariance analysis. Results: The results showed that there is a significant difference between the experimental and control groups in terms of academic self-efficacy and self-directed learning with its components (self-control, Interest in learning and self-management), and the flipped classroom teaching increased academic self-efficacy and self-directed learning (self-control, Interest in learning and self-management) among students in English (p< 0/001). Conclusion: The flipped classroom method can improve the level of academic self-efficacy and self-directed learning in learning (self-control, Interest in learn, self-management) among students. So, professors can thus use this teaching method to increase academic self-esteem and self-directed learning of students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Flipped Classroom, Academic Self-Efficacy, Self-Directed Learning, Students
نویسندگان مقاله
مرتضی مرادی دولیسکانی | Morteza Moradi Doliskani
Ph.D. of curriculum studies Isfahan University
دکترای برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان
زینب یونس پور عیسی لو | zeynab yonespor eisaloo
Master of Science in Educational Research, University of Tehran
کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه تهران
رسول مرادی | rasool Moradi
PhD in Linguistics, Islamic Azad University, Research Branch
دکترای زبان شناسی همگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-2311-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روشهای نوین تدریس در علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات