این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۱۰-۱۸

عنوان فارسی تأثیر روش تدریس کلاس معکوس بر خودکارآمدی تحصیلی و یادگیری خودراهبر دانشجویان در درس زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: امروزه، آمادگی برای خودراهبری و خودکارآمدی به عنوان یک عامل انگیزشی در امر یادگیری دانشجویان مورد توجه قرار گرفته است. این مطالعه با هدف بررسی اثر بخشی تدریس کلاس معکوس بر خودکارآمدی تحصیلی و یادگیری خودراهبر دانشجویان دانشگاه پیام نور دلفان در درس زبان انگلیسی انجام شد. روش­ ها: روش نیمه آزمایشی، که در آن  30 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور دلفان، که در نیمسال تحصیلی 1397-1396 درس زبان انگلیسی را انتخاب کرده­ بودند با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب، و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند (هر گروه 15 نفر). ابزار پژوهش پرسشنامه­های خودکارآمدی تحصیلی جینکز و مورگان (1992)، و یادگیری خودراهبر فیشر و همکاران (2001) بود. داده­ها در نرم افزار SPSS نسخه 23 و با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیری تحلیل شدند. یافته ­ها: یافته­ها نشان داد که بین گروه­های آزمایش و کنترل از نظر خودکارآمدی تحصیلی و یادگیری خودراهبر با مؤلفه­های آن (خودکنترلی، رغبت در یادگیری و خود مدیریتی) تفاوت معناداری وجود دارد، و روش تدریس کلاس معکوس باعث افزایش میزان خودکارآمدی تحصیلی و خودراهبری یادگیری (خودکنترلی، رغبت در یادگیری و خودمدیریتی) در بین دانشجویان شد (001/0>P). نتیجه ­گیری: روش تدریس کلاس معکوس می­تواند میزان خودکارآمدی تحصیلی و خودراهبری در یادگیری (خودکنترلی، رغبت در یادگیری و خودمدیریتی) را در بین دانشجویان ارتقاء بخشد. بنابراین استادان می­توانند از این روش تدریس جهت افزایش خودکارامدی تحصیلی و یادگیری خودراهبری دانشجویان استفاده کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کلاس معکوس، خودکارآمدی تحصیلی، یادگیری خودراهبر، دانشجویان

عنوان انگلیسی The Effect of Flipped Classroom on Academic Self-Efficacy and Self-Directed Learning among Students in English Lesson
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Nowadays, readiness for self-directedness and self-efficacy is considered as a motivating factor in student learning. The aim of this study was to evaluate the effectiveness of reverse-class teaching on self-efficacy and self-directed learning of students at Payam-e-Noor Delfan University in English. Methods: The semi-experimental method, in which 30 students of Punjab-e-Noor Delfan University who selected the English language during the 2018-2019 semester, were selected by available sampling method and randomly assigned to two experimental and control groups (Each group is 15 people). The research instrument was questionnaires academic self-efficacy (Jinks & Morgan, 1992) and self-directed learning (Fisher et al, 2001). Data were analyzed by SPSS software version 23 and using covariance analysis. Results: The results showed that there is a significant difference between the experimental and control groups in terms of academic self-efficacy and self-directed learning with its components (self-control, Interest in learning and self-management), and the flipped classroom teaching increased academic self-efficacy and self-directed learning (self-control, Interest in learning and self-management) among students in English (p< 0/001). Conclusion: The flipped classroom method can improve the level of academic self-efficacy and self-directed learning in learning (self-control, Interest in learn, self-management) among students. So, professors can thus use this teaching method to increase academic self-esteem and self-directed learning of students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Flipped Classroom, Academic Self-Efficacy, Self-Directed Learning, Students

نویسندگان مقاله مرتضی مرادی دولیسکانی | Morteza Moradi Doliskani
Ph.D. of curriculum studies Isfahan University
دکترای برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان

زینب یونس پور عیسی لو | zeynab yonespor eisaloo
Master of Science in Educational Research, University of Tehran
کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه تهران

رسول مرادی | rasool Moradi
PhD in Linguistics, Islamic Azad University, Research Branch
دکترای زبان شناسی همگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-2311-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده روش­‌های نوین تدریس در علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات