این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مدیریت سلامت
، جلد ۶، شماره ۱۴، صفحات ۵۳-۶۲
عنوان فارسی
باز پس گرفته شده: بررسی تأثیر طرح کارانه بر عملکرد پرستاران
چکیده فارسی مقاله
مقدمه : از دیر باز انسان، به عنوان محور اصلی منظومه سازمان، نقش اساسی ایفا نموده و هدف مدیریت در سازمان جذب، نگهداری و بالنده سازی نیروی انسانی شایسته بوده است. در این راه تنظیم و طراحی نظامهای حقوق و دستمزد منصفانه یکی از مهمترین عوامل تحقق این هدف به شمار می رود. روش پژوهش : در یک مطالعه توصیفی ـ مقطعی با هدف بررسی تأثیر کارانه بر عملکرد پرستاران و ارائه الگوی مناسب، تعداد 255 پرستار و 52 مدیر پرستاری با مدرک فوق دیپلم تا فوق لیسانس و حداقل یک سال سابقه کار بالینی در مراکز مورد مطالعه، با پرسشنامه تحت بررسی قرار گرفتند. متغیرهای مورد بررسی در عملکرد شامل بهبود مراقبتهای پرستاری، رضایت شغلی، حجم کارها، روابط کارکنان، میزان خطاها و اشتباهات در درمان بود. نظرات پرستاران و مدیران پرستاری جداگانه در خصوص تأثیر پرداخت کارانه به شیوه فعلی بر روی این عوامل سنجیده شد. یافته ها : نتایج نشان می دهد که فقط 34 درصد پرستاران و 6/44 درصد مدیران پرستاری معتقد به تأثیر طرح کارانه به شیوه فعلی بر بهبود عملکرد پرستاران هستند. از طرف دیگر 82 درصد این مدیران پرستاری معتقد بودند که با اجرای کارانه به شیوه فعلی، اهداف این طرح پوشش داده نمی شود. بحث و نتیجه گیری: بنابراین اجرای طرح کارانه به شیوه جاری تأثیر قابل توجهی بر بهبود عملکرد پرستاران نداشته است و در نگاه خوشبینانه فقط باعث ابقاء آنها در سازمان می شود. استفاده از شیوه مشارکتی و نظام پذیرش پیشنهادها به عنوان مدلی تعدیل شده جهت اصلاح روش جاری پیشنهاد می گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Retracted: The Studyh of The Effect Fee-for service on Nurses Performance
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Since a long time ago, human as original axis of organization system had played essential role.The goals of management in system are attract, maintain and merited manpower .One of the most important factors of achievement this goal is reckoned justly to regulating and designing salary and fee System. Methodology: In a descriptive cross- sectional study which carried out with the goal of assessing the effect of fee-for-service on performance of nurses and in order to provide suitable model 255 nurses and 52 nursing managers holding associate degree certificate and higher MSc and at least one year clinical experience in that centers. Variables of performance included improvement of nursing care, job satisfaction, work load, communication of personnel , errors and mistakes in treatment. urses and nursing managers taking views about effect of current implementation fee-for-service on these factors. Results: The results showed that 34% of nurses and 44.6% of nursing managers believed that the effect of current method on improvement of nurses performance and 82 % of nursing managers believed that implementation of fee-for-service with current method didn't obtain the goals of this scheme. Discussion: Therefore the implementation of fee-for-service scheme with current method hadn't effect on improvement of nurses performance in a viewpoint optimism only that causes reinstated at organization. It is recommended that using of participatory method and admission system of suggestion as a modified model for reforming the current method.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباس عبادی | a ebadi
محمد حداد عبدل آبادی | m hadad
مسعود سیرتی نیر | m sirati
علی اکبر کریمی زارچی | aa karimi
نشانی اینترنتی
http://jha.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-78&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات