این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مدیریت سلامت
، جلد ۶، شماره ۱۴، صفحات ۶۳-۷۰
عنوان فارسی
رضایتمندی بیماران بستری بیمارستان شهید اکبرآبادی از خدمات ارائه شده تهران سال ۱۳۸۲
چکیده فارسی مقاله
مقدمه:غلبه بر بحرانهای موجود در بیمارستانها بدون توجه به نیازها و جلب رضایت بیماران غیرممکن است . میزان رضایت مندی بیماران بستری از واحدهای مختلف بیمارستان ، یکی از معیارهای مهم برای ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده در بیمارستان است. روش پژوهش : این پژوهش به صورت مقطعی در روز پانزدهم اردیبهشت 1382 به منظور ارزیابی رضایت بیماران بستری از خدمات واحدهای مختلف بیمارستان زنان شهید اکبرآبادی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش کلیه بیمارانی بود که حداقل 24 ساعت در یکی از بخش های بیمارستان مذکور ، در روز بررسی ، بستری بودند . برای سنجش رضایت بیماران از پرسشنامه استاندارد شده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی استفاده شد و روایی آن مجدداً به صورت صوری ارزیابی شد . داده ها پس از جمع آوری با استتفاده از نرم افزار آماری spss و آزمونهای مجذور کای تجزیه و تحلیل گردید . یافته ها : حدود 68 درصد بیماران بستری از خدمات بیمارستان راضی بودند . بیشترین میزان نارضایتی از امکانات اتاق بستری، کیفیت غذا ، رفتار پرستاران و پزشکان و دسترسی به آنان ( به خصوص در شیفت شب ) و هزینه های بیمارستان بود . بحث و نتیجه گیری : لازم است مدیران بیمارستان در جهت کسب رضایت بیماران ، کیفیت غذا و خدمات پرستاری و پزشکی را بهبود بخشد. ضمناً توصیه می شود تجهیز اتاق بیماران در برنامه های استراتژیک بیمارستان قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رضایتمندی ـ بیماران بستری ـ بیمارستان
عنوان انگلیسی
Patients Satisfaction with Provided Services in the Akbarabady Hospital
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Overcoming the existing crisis in the hospitals without considering the patients needs and their satisfaction is impossible. The level of hospitalized patient satisfaction with diJIerent units is one of the important criterions for evaluation of the quality of hospital services. Methology: The present study was carried out by a cross-sectional method during the spring of 2003 for evaluation of hospitalized patient satisfaction v ith provided services in different units of Akbarabady hospital "affiliated to Iran University of Medical Sciences". The statistical population of this research includes patients who have been hospitalized in the hospital for a minimum period of 24 hours. All patients were interviewed in the releasing time. Study tools were prepared on the basis of the standard questionnaires of the Ministry of llealth and Medical Education. The collected data were analyzed by SPSS program and using Chi square and T tests. Results: About 68% of patients were satisfied with the hospital services. Among the different units, the highest level of dissatisfaction was shown for the accessibility of nurses and physicians and facilities of their rooms. The results indicate a negative relationship between satisfaction and the level of education. Conclution: Solving the problems resulting in the patient dissatisfaction requires the administrator commitment and effort. Hospital administrators should consider the patients' needs and expectations to acquire their satisfaction and encourage them to cooperate in their own treatment and care process and help the hospital to achieve its objectives.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زکیه پیری | z piri
علیرضا ظهور | ar zohoor
نشانی اینترنتی
http://jha.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-79&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات