این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
آموزش عالی ایران، جلد ۱۳، شماره ۲، صفحات ۹۶-۱۳۴

عنوان فارسی واکاوی الزام‌های اجرایی دوره‌های برخط آزاد انبوه در دانشگاه پیام‌نور از منظر اقتصادی
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف شناسایی الزام‌های اجرایی دوره‌های برخط آزاد انبوه(موک) در دانشگاه پیام‌نور از منظر اقتصادی انجام گرفت. روش مورد استفاده در این پژوهش، کاربردی و نحوه گردآوری اطلاعات، کیفی بود. مؤلفه‌های مورد استفاده بر اساس بررسی اسناد و مدارک و ابزار مصاحبه نیمه ساختارمند شناسایی شدند. به منظور بررسی اسناد و مدارک و تحلیل یافته‌های مصاحبه از روش تحلیل محتوای استقرایی در سه سطح باز، محوری و گزینشی استفاده شد. برای شناسایی جامع مؤلفه‌های اصلی و زیرمؤلفه‌های الزام‌های اجرایی دوره‌های موک در دانشگاه پیام‌نور از منظر اقتصادی، علاوه بر بررسی مطالعه‌های انجام شده در این زمینه، مصاحبه‌ای نیمه‌ساختارمند با 15 نفر از خبرگان حوزه در دوره‌های موک صورت گرفت. نتایج نشان داد که الزام‌های اجرایی دوره‌های موک در دانشگاه پیام‌نور از منظر اقتصادی شامل یازده مؤلفه اصلی: تشکیل تیم اقتصادی، تعیین اهداف اقتصادی از راه­اندازی و ارائه دوره­های موک، عرضه وتقاضا، هزینه و درآمدها، منابع، سرمایه­گذاران، استراتژی قیمت­گذاری، مدل کسب و کار، تهیه و نوشتن یک طرح و ارائه مدل اقتصادی، بازاریابی و مباحث مالی و حقوقی و 37 زیرمؤلفه است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دوره‌های برخط آزاد انبوه(موک)، استراتژی قیمت گذاری، مدل کسب و کار، مدل اقتصادی، بازاریابی.

عنوان انگلیسی Identifing Implementation Requirements of Massive Open Online Course in Payam Noor University from an Economic Perspective
چکیده انگلیسی مقاله The aim of present research was to identify Implementation requirements of Massive Open Online Course (MOOC) in Payam Noor University from an Economic perspective. The methodology used in this study was applied and the method of data collection was qualitative. The components used were based on the documentation and semi-structured interview tools. Inductive content analysis was used in three levels of open, axial and selective in order to review the documents. For a comprehensive identification of the main components and sub-components of the implementation requirements, in addition to reviewing studies conducted in this field, semi-structured interview with 15 field experts in MOOC Course were conducted. The results showed that the implementation requirements of MOOC Course in Payam Noor University from an Economic perspective include eleven main components: Forming an Economic team, setting economic goals from launching and delivering mooc Course, supply and demand, cost and revenue, resources, investors, pricing strategy, business model, preparing and writing a business plan and presenting business model, Marketing and financial and legal Issues and 37 sub-components.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Keywords, Implementation requirements, Massive Open Online Course (MOOC), pricing strategy, business model, business plan, marketing.

نویسندگان مقاله سکینه اشرفی | sakine ashrafi
pnu university
دانشگاه پیام نور نورآباد

حمید رضا اراسته |
Kharazmi University
دانشگاه خوارزمی

حسن رضا زین آبادی | HASANREZA ZINABADI
Kharazmi University
دانشگاه خوارزمی

حسین عباسیان | HOSSIN ABASIAN
Kharazmi University
دانشگاه خوارزمی


نشانی اینترنتی http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1564-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات