این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مدیریت سلامت
، جلد ۴، شماره ۱۰، صفحات ۴۱-۵۰
عنوان فارسی
ارزشیابی، راهی بسوی بهبود کیفیت
چکیده فارسی مقاله
برای دستیابی به اهداف آموزش، ضروری است که مدرسین دانش و مهارت کافی داشته باشند. از طرفی صاحب نظران عرصه آموزش نیز معتقد هستند جهت بهبود روشهای آموزشی بایدآنها را مستندنمود. از این رو ارزیابی به عنوان وسیلهای برای مستندسازی و ارتقای کیفیت مطرح میشود ولی متاسفانه روشهای ارزیابی تا به امروز چندان موثر نبوده و نتوانسته است باعث ارتقای سطح آموزش و عملکرد در دانشگاهها شود. به منظور تشخیص موثر بودن روشهای ارزشیابی اساتید در بهبود عملکرد آنها توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل میداد که در طی سالهای 1378 و 1379 توسط دانشجویان مدیر گروههای آموزشی و خودشان ارزشیابی شده بودند. نتایج نشان داد که علیرغم اینکه نتایج ارزشیابی به اطلاع اعضای هیات علمی رسیده بود تغییر قابل توجهی در عملکرد و در نتیجه نتایج ارزشیابی آنها در سال بعد مشاهده نگردید. این موضوع نارسایی شیوههای ارزشیابی را در ارتقاء کیفی و عملکرد اساتید مشخص نموده لزوم بازنگری روشهای موجود را گوشزد مینماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشیابی، بازخورد، ارتقاء کیفیت
عنوان انگلیسی
Evaluation, the Path to the Quality Improvement
چکیده انگلیسی مقاله
To obtain educational goals, teachers should have sufficient knowledge and skills. On the other hand procen is not usually apparent. Educational authorities believe that one of the most important steps that could improve quality is documenting teaching progress so that evaluation comes as a documenting device. We think, the existing evaluation methods are not as efficient as they should be and could not gain the goals of evaluation. So we conducted a descriptive, retrospective study? Which was held in all faculties of IUMS which had been evaluated by students, educational department heads and the teachers themselves during 1998-2000. The findings show that although the results of 1999 evaluation were presented to the faculty members there were no significant changes in the 2000s' evaluation. This means that the existing assessment methods have little value in teaching improvement.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Evaluation, Feedback, Quality Improvement
نویسندگان مقاله
حسین سلمانزاده | h salmanzadeh
ماندانا قدمیان | m ghadamiyan
مهناز ملکی | m maleki
نشانی اینترنتی
http://jha.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-103&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات