این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت سلامت
، جلد ۴، شماره ۸، صفحات ۱۲-۲۰
عنوان فارسی
بررسی عملکرد مدیریت بیمارستان الزهرا (س) اصفهان و مقایسه آن با شاخص های استاندارد موجود در نیمسال اول سال ۱۳۷۸
چکیده فارسی مقاله
هدف : این پژوهش به منظور بررسی عملکرد مدیریت بیمارستان الزهرا(س) اصفهان و مقایسه آن با شاخصهای استاندارد موجود در نیمسال اول 1378 صورت پذیرفت . روش پژوهش : این روش با استفاده از روش توصیفی ـ مقایسه ای انجام گرفت . گردآوری اطلاعات با استفاده ی مشاهده ، مصاحبه ، و چک لیست صورت پذیرفت . شاخصهای بهره برداری چهارگانه شامل درصد اشغال تخت ، میانگین بستری ، فعالیت تحت و فاصله گردش تحت بخش های بستری محاسبه ، و با استانداردهای موجود مقایسه گردیدند . یافته ها : درصد اشغال تخت بیمارستان (9/55 ٪ ) به میانگین کشوری (58 ٪ ) نزدیک بوده ، ولی با استاندارد جهانی (85 ٪ ) فاصله زیادی دارد . میانگین بستری (5/5 روز ) در محدوده استاندارد جهانی قرار دارد و نسبت به وضعیت کشور (8روز) وضع مطلوبتر دارد . نتیجه گیری : افزایش درصد اشغال تخت و عملکرد آن مستلزم طراحی و برنامه ریزی جامعه و دراز مدت می باشد . افزایش درصد اشغال تخت از طریق افزایش پذیرش بیمار به ازای هر تخت بیمارستانی صورت می گیرد که در نهایت منجر به افزایش نسبت عملکرد تخت می گردد .
کلیدواژههای فارسی مقاله
عملکرد ـ مدیریت بیمارستان ـ استاندارد
عنوان انگلیسی
A Study of Hospital Management Performance at Isfahan Alzahra Hospital as Compared with Standard Indexes
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: This research was carried out in the first half of the year 1999 to review the performance of Alzahra Hospital in Isfahan and to compare it with the existing standards. Methods: A descriptive - comparative method was used in this research. Data was collected by observation, interview and a check list. The four utilization indexes, including bed occupancy rate, the average length of stay, and turnover were calculated and compared against the existing standards. Findings: The percentage of bed occupancy in the study hospital was 55.5% coming close to the country's average rate of 58%. Nevertheless, this rating was quite far from the world's standard (85%). The average length of stay (5.5), complies with the world standard. Conclusions: Raising bed occupancy rate, and what it involves calls for long term, and comprehensive planning. This up rating requires an increase in the inpatient admissions and what it entails, which consequently results in the increase in the bed performance rate.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Hospital Management, Performance, Standard
نویسندگان مقاله
نادر خالصی | n khalesi
محمدرضا میکلانی | mr mikelani
نشانی اینترنتی
http://jha.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-486-4&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات